NA: Ginault Ocean-Rover (2)

@Number4 hup dan!

4 likes

Deze week de Ginault Ocean Rover Nodate overgenomen van @EricPP
De mysterieuze horlogebouwer in America bracht o.a. dit prachtexemplaar.
Alles scherp, crisp and fan-tas-tisch om je pols! Ik heb Rolex van dichtbij gezien, gevoeld, maar niet voor mijn budget. Dit horloge geeft je een nog rijker gevoel, echt waar!
Het zijn mooie eerste stappen uit Amerika, die we nauwlettend moeten volgen, want ik vermoed dat Ginault nog best wel eens meer modellen op de markt zou kunnen gaan brengen. Mijn voorspelling; binnen korte tijd zal een Yachtmaster uitgebracht worden! Ɖn dat is DIK waar voor je geld!

7 likes

Ik vind het een beetje de chique versie van de Steinhart OVM.

2 likes

Ik begin bijna spijt te krijgen…:cold_sweat:
Het is echt een top klokje!

2 likes

En de kwalitatief veel betere broeršŸ˜‰

1 like

Want? Wat is er qua kwaliteit veel beter aan?

1 like

Eigenlijk alles: de manier waarop de kroon en bezel draaien, de afwerking van de kast, de band en de manier waarop de schakels en eindstukken zijn afgewerkt, de sluiting is echt niet te vergelijken, kortom het is een totaalplaatje dat gewoon echt veel beter is.

Ik heb veel Steinharts, Raven, Squale, Davosa of welke andere microbrand dan ook gehad (al dan niet als eerbetoon aan de Sub) en niet 1 keer maar echt meerdere malen en ze leggen het echt af tegen deze klok. Begrijp me niet verkeerd, er is echt niets mis met de genoemde merken, echt niet. Maar ze kunnen het niet bolwerken tegen deze Ginault.

4 likes

Als ik zo vrij mag zijn :innocent:

Het draagcomfort, de afwerking, de prachtige wijzerplaat en markers, de accuraatheid, de gesp, de stalen band, de bezel. Alles is superieur aan de Steinhart OVM1.0

Begrijp me niet verkeerd ik ben dol op Steinhart en de kwaliteit is heel goed , ik bezit de OVM1.0, maar de Ginault is echt superieur aan de Steinhart. De prijs van de Ginault is 2 a 3 maal zo hoog maar dat is het ook werkelijk waard in mijn ogen.

5 likes

Nu krijg ik ook zin in zo’n lelijk ding :joy:

1 like

Gek… :wink:

Welk uurwerk zit er in die ginault?

Ik vind 1200E vrij duur voor welke microbrand dan ook om eerlijk te zijn. En de dial van de Ginault is vrij druk. zou hem best ruilen tegen mijn OVM hoor, daar niet van. Maar drie keer zo duur? Mwoa.

Gelukkig zijn ze niet voor dat bedrag verkocht, denk dat ze allemaal met 50% korting (met de kortingscode) verkocht zijn.

Ik ben absoluut geen fanboy, maar voor dat geld kan ik me echt niets beters bedenken, wel veel originelers, maar weinig beters. Gelukkig verschillen smaken… :wink:

Maar je kunt het ook overdrijven :joy:

Waarvoor werden ze verkocht dan?

$ 650,-

Slaat ook nergens op die OVM prijzen. 40mm van de Ginault trekt me wel.

Maar ik weet inmiddels ook dat ik snel uitgekeken ben op microbrands. Leuk spul maar na een paar weken of maanden draag ik ze niet meer. Helaas.

Dat is wel schappelijk. Hoewel je import naar NL nog wel even mee moet tellen.

Ik ken het, draag zelf een Sub C dus weet wat je bedoelt want die draag ik eigenlijk bijna altijd

Ik een GMT M II 16710. OVM woont voor de gezelligheid in mijn horlogedoos.

haha en check dat kleurverschil tussen wijzers en indices…

een veel voorkomend euvel bij de OVM