NA: Ginault Ocean-Rover

1 like

Onderaan de streep blijft het een Rolex kloon met een naam dat klinkt als een Frans automerk. De kwaliteit mag dan prima zijn, qua interesse door liefhebbers in de toekomst zie ik het somber in door het gebrek aan originaliteit en heritage.

3 likes

Ik denk dat er nog steeds een grote markt is en zal zijn voor homages, omdat er genoeg mensen zijn die de prijs van een submariner niet kunnen of willen betalen. Kijk bijvoorbeeld naar Steinhart. Ik denk dat het probleem hem vooral in de prijs zit, voor die 1400 dollar kun je heel veel horloges van andere gerenommeerde merken kopen.

1 like

Ik blijf hem vet vinden.

Jammer inderdaad van het slappe lulverhaal op hun site.

Prijs is (mits de start-korting) in mijn ogen gewoon goed. Voor wat ik nu zie op foto’s is de afwerking wel een treedje boven Steinhart en Squale (de hommagemodellen da he).

1 like

Waar komt onderstaande tekst vandaan. :wink:

The magic of cinema has the power to transport and allows us to explore new worlds. … reflects the very spirit alive in cinema, an art of storytelling; pushing the limits and reaching the highest standards of performance. In realms where anything is possible, cinema ignites our imagination.

3 likes

De Squale heb ik hoog zitten, maar da’s niet de crux. Ik vind inderdaad die Hanhart Monocontrol een van de lekkerste, tofste chrono’s op de markt, helemaal ook met die bezel en rode accenten. Ik zou al m’n duikers vierkant over de schutting bonjouren als dat mij zo’n Hanhart op zou leveren.

Voor diegenen die zo’n ding hebben: Ik heb dus een SKX007, een Witte Stargate, een SRP639, een Squale 1521 polished azure en een Blauwe Balaur. Ik zou de SRP, Stargate, Squale en Balaur grif inruilen op zo’n Hanhart. Dan hou ik m’n SKXje uiteraard wel, want gemod door Rob en gewoon erg cool.

EDIT: De Squale is met Shark Mesh er los bij, maar op een doorleefde Hirsch Liberty. De Balaur heef los staal er bij en komt met een blauw lederen NATO van watchgecko, de SRP heeft ook een ongebruikte bracelet maar komt op Hirsch waterproof leer en de Stargate zit op een canvas NATO in olijfgroen / grijs / wit waar dan ook weer een bracelet bij zit. :slight_smile. :slight_smile: :slight_smile: Ik wist niet dat het verkoop topic daadwerkelijk bestond.

1 like

Gewoon een mooi horloge/hommage waar je flink van mag genieten.
Punt.
Dikke punt. :+1:
Geneuzel allemaal. Maar ja, dat is mijn mening.

3 likes

Voor degene die geïnteresseerd zijn, er is een occasion beschikbaar in Duitsland. Erg goedkoop is het niet, maar dat is een echte Rolex ook niet.

https://uhrforum.de/ginault-ocean-rover-181070-gsln-t300768

1 like

Reviewprijs zonder dat je een review hoeft te schrijven, best netjes toch?
En met de OVM1 die ook rond dit prijspunt ligt, of hoger, is dit een mooie kans om de trekker over te halen me dunkt!

1 like

Dit dus!

Houdt mij ook tegen. Staat er ook te groot op

Ben toch benieuwd hoe jij aan de foto’s kunt zien dat de afwerking een trede boven Squale is. Ik zie dat namelijk niet.
Kun je nadere toelichting geven?

Nou ik vind de end-link bijvoorbeeld rete-strak. Saffierglas is vet (lekker dik er bovenop).

Allemaal compleet subjectief hoor. Dus hecht er vooral geen waarde aan. Maar ik heb van de ander merken ook veel detailfoto’s gezien. Maar mijn, nogmaals, subjectieve beeld is dat het er gewoon allemaal net wat strakker uitziet bij Ginault.

Maargoed. Ik heb er voor de rest de ballen verstand van. Algemeen: bij Steinhart en Squale denk ik mweh. Bij Ginault denk ik ja!!

Zal wel smaak zijn.

3 likes

Rover is toch engels. :thinking::joy:

3 likes

We hebben het over het merk dat klinkt als een Frans automerk Ginault --> Renault niet over het model. Alhoewel je nou ook niet dood gevonden wilt worden in een Rover.

Oh, dank voor je uitleg, nu begrijp ik het. :innocent:

2 likes

nu nog hopen dat ze met een versie komen die een keramische bezel heeft, dan is ie helemaal af… ( nu ook wel hoor, maar scheelt weer minder krassen)

Handig…

Dankzij jouw review heb ik net de Ginault met pukkel besteld! En bedankt, Victor :hugs:

5 likes

Net even de ginault om gehad. Sodeju. Dat ding is gewoon vier keer mooier en beter afgewerkt dan een Steinhart.

En kost minder dan het dubbele.

Als je dan toch een hommage zoekt pak dan deze. :+1:

2 likes

:joy::joy::joy::innocent: