NA: Ginault Ocean-Rover

https://youtu.be/riG2GhQLRxg

voor dat geld had ik de zwarte en de GMT gekocht …

Mooi klokje.
Vooral het model wijzers en de kleur van de wijzers en uur aanduidingen. En het feit dat het geen datum heeft.

Ik lees iets van kinetic op de wijzerplaat?

1 like

Die krassen anders ‘harder’ dan de Damasko band roest. :wink:

Vast ook heel mooi en goed gemaakt. Voor wat betreft de Squale hommages vind ik eigenlijk alleen de Tropic mooi. Omdat deze niet op een bestaand model uit de Rolex catalogus lijkt;

Overigens is de door jou genoemde GMT duurder dan mijn Ocean Rover. De OR lijkt denk ik het meest op een Milsub die nooit nieuw verkocht is.

1 like

Dat zijn zo’n beetje al mijn (veel te korte…) aankoop overwegingen geweest. :wink:

Kinetic continuous, vrij vertaald iets van; doorlopend door beweging.

Weer eens wat anders als; eeuwigdurende oester met datum. :wink:

2 likes

RVS betekent roest vast, niet roest vrij. er zit misschien 0.5 tot 3% meer chroom in, but there is no such thing as niet oxiderend staal.

Ook is damasko staal getemperd op een hogere hardheid. Elk voordeel heb z’n nadeel.

Nee dat snap ik. Maar nog nooit een 904 band meegemaakt met pitting. Mijn Damasko is twee keer terug gestuurd vanwege roestvorming.

Hebben ze dat netjes opgelost? En ook uitgelegd hoe dat kan? Ik heb mijn Seiko banden nog niet zien roesten, en die zijn best el cheapo, dus het is verbazingwekkend dat damasko steken liet vallen.

“De Das”…

1 like

Same here.
En hij gaat gewoon mee het zoute water in.

Maar ik spoel hem dan wel even af :wink:
Een paar keer per jaar een spuitje siliconen spray onder de bezel.

4 likes

Mooi horloge en doet me wel veel denken aan mijn OVM. Ik ben wel erg benieuwd hoe deze zich gaat verhouden tegenover de Steinhart.

3 likes

Dhat was met een “H” :wink:

Hahahahahaaa!!! Ik was benieuwd wie er zou reageren

1 like

Ongevraagd dus spam. Who cares, my topic! :cowboy_hat_face:;

“Have a good one”!

9 likes

Ik vind 'm prachtig.

1 like

Waar zit dat schakelaartje van dat licht dan?

2 likes

Pfff, en dan je Hanhart Monopusher verkopen :thinking: ???
Is waarschijnlijk niks mis mee naar ik lees, maar komaan Victor? Is de smaakpolitie je papillen komen in beslag nemen ofzo? Dan koop ik nog liever een Squale of een Glycine Combat Sub voor minder dan de 50 percent - prijs van deze hoor. My 2 cts.
Maar als jij er gelukkig mee bent, wie ben ik dan…

3 likes

Ik begrijp en waardeer je gedachte. :wink: Ik laat de forumleden bepalen of de Monocontrol bij zijn baasje moet blijven en het lijkt er momenteel op dat de meeste er herzelfde over denken als jij. De Hanhart hoeft niet weg en de prijsverhogingen staan. :cowboy_hat_face:

Cheers!

1 like

Best een leuk ding maar niet bijster origineel, verre van haha…
Ik denk al met al een miskoop want je krijgt er niks meer voor terug.
Kortom, geld over de balk, helaas.
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten :grin:

1 like

Dat wil ik toch betwijfelen gezien de lovende besprekingen oa op WUS!

1 like