NA: GiveMeYourDough's Representor

Het jeukt al een tijdje maar eigenlijk had ik met mezelf afgesproken een strikte één in één uit regel te hanteren. Het voordeel van afspraken met jezelf maken is natuurlijk dat je de regels daar waar nodig met wederzijds goedvinden een beetje kunt aanpassen :hugs:

Laatst zag ik in het topic over welke leden er allemaal een horloge gerelateerd bedrijfje voor zichzelf zijn begonnen @Brunmontagne voorbij komen.
Na een bezoekje aan de website en Instagram was mijn interesse snel gewekt.
Het toffe aan dit merk vind ik dat de oprichter, Pascal Bruinenberg, is begonnen met de gedachte om voor zichzelf een uniek horloge te ontwerpen.
Het is echter niet bij één horloge gebleven maar het is een heus merk met een complete eerste range geworden. Het verder doorpakken van dit idee heeft dus goed uitgepakt.
Het eerste ontwerp was trouwens een simpele paint schets.

xwacupe3m5mnwqweeuqj-1

Ik heb altijd bewondering voor startups die niet direct floppen, handgemaakte producten of mensen die hun passie achtervolgen en als het uit eigen land komt is het natuurlijk extra leuk.

Er is tot nu toe één model uitgebracht en die vind ik er wel gaaf uitzien.
Het horloge heeft door de strakke lijnen een eigen smoel en ik denk dat je voor het geld best een goed product met mooie specs krijgt. De naam is Representor en staat voor de drager, die eigenlijk een ambassadeur voor het merk is. Leuk verzonnen. Er zijn 4 verschillende kleurencombinaties waarvan de volledig zwarte mij het meest aantrok. Het heeft een beetje een stealth uitstraling.

Ok, wat krijg je dan precies voor dat geld?
Sowieso een uniek horloge welke in een gelimiteerde opgave van 50 komt. Ik heb nummer 10 gekregen. Leuk getal, vroeger speelde ik met rugnummer 10 bij de plaatselijke voetbalclub.

Met een doorsnede van 42mm is het horloge niet heel erg klein maar de redelijk korte lug to lug van 47mm en dikte van 11mm maken dat het horloge niet zo groot op de pols aanwezig is.

Verder krijg je safierglas, een Miyota 8215 automatisch uurwerk met een gangreserve van ruim 40 uur, een wijzerplaat met opgelegde indices en caseback met zichtbodem op het uurwerk.
Bij het horloge zit een lederen band met gegraveerde vlindersluiting en een lugwidth van 20mm. Binnenkort komen er ook bijpassende stalen banden aldus Pascal.
Bij de zwarte uitvoering is de kast afgewerkt met een PVD coating.
De kroon is ook gegraveerd, dit is altijd een leuk detail.

Nu ben ik zelf niet zo van het leer dus ik ben even aan de slag gegaan met wat bandjes die ik nog had liggen:

Nu had ik hier al door dat dat niets ging worden.
Tegen beter weten in nog even een nato geprobeerd maar dat staat hem niet.

Bij dit horloge hoort gewoon een lederen of rubber strap. Gelukkig had ik nog 2 zwarte Hadley Roma canvas en kevlar banden liggen waarvan de canvas hem gelukkig wel goed staat.

Eindoordeel: een hele dikke voldoende als je het mij vraagt.
Ik vind dit een heel gaaf horloge dat je bij verschillende gelegenheden kunt dragen en een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik ben dan ook benieuwd naar wat dit merk nog meer te bieden heeft in de toekomst.

51 likes

Gaaf, uniek ding. Heeft inderdaad wel wat wel van zo’n stealth bommenwerper :+1:t2:

Veel plezier ermee!

2 likes

Ja hè. Was als kind geobsedeerd door dat ding en sindsdien heb ik een zwak voor zwarte dingen met strakke lijnen.

3 likes

Heel cool! Mooie foto’s ook!

2 likes

Thanks! Heb m’n best gedaan met m’n telefoon :sweat_smile:

2 likes

Erg tof horloge en eentje die ik al even in het vizier heb. Vind voor de staal/blauwe en zwarte erg gaaf.
Veel plezier ermee :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

2 likes

Leuk verslag! :slight_smile:

2 likes

Mooi man! Ook blij met de mijne!

9 likes

Wat een heerlijk stuk om te lezen, erg mooie foto’s ook! Bedankt voor de mooie woorden Jos! Welkom bij de club van Representors van Brunmontagne :innocent::grin:

2 likes

Leuke review heb je er van genaakt!
Veel draagplezier. :+1:

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze gestroomlijnde verworvenheid!!
Ziet er zeer beminnelijk uit!!
Ik wens je er een glansrijke tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Wat een super gaaf horloge.
Nice, de fotos zijn ook heerlijk om naar te kijken…hulde .

Geniet ervan kerel… mooi!

2 likes

Ik zou de trekker overhalen. Er is nu nog een introductiekorting :wink:

Thanks! Heb je je vrouw al overgehaald?

Die is ook tof hoor. Vooral die blauwe dial in de zon :sunglasses:

You’re welcome! Jij bedankt voor het schitterende horloge. Ik ben er erg blij mee :grinning:

Bedankt! :+1:t3:

Ik had het niet mooier kunnen omschrijven! Dankjewel!

Thanks! En dat met een telefoon. Alleen die Lockheed wou niet lukken met de telefoon :sweat_smile:

Thanks iedereen voor de leuke reactie tot zover!

4 likes

Mooi stukje :+1::+1::+1::+1::+1:
Als je net zoveel plezier beleeft aan de jouwe als ik aan mijn blauwe dan zien we die nog vaak terug hier !

2 likes

Leuke review van een mooi horloge .

2 likes

Veel draagplezier :+1:

2 likes

Hij is mooi, en de canvas strap staat hem prima! :ok_hand:

1 like

Super mooi horloge! Ben zelf meteen van kijken op de website want vind m erg gaaf! Denk je dat het horloge in blank stalen uitvoering zich leent om op een mooie cleane stalen band te dragen, zoals een mooi afgewerkte oyster? In ieder geval proficiat!

2 likes

Dat staat zeker wel mooi op staal denk ik. Oyster weet ik niet helemaal zeker maar iets met een beetje platte schakels moet zeker wel mooi staan.

1 like

Ja bedankt he :sweat_smile: nu ben ik helemaal overtuigd en moet ik haast wel overgaan tot aankoop… Tjonge jonge

2 likes