NA: GiveMeYourDough's 2e Representor

Het was ergens september vorig jaar toen ik via het forum voor het eerst hoorde van @Brunmontagne.
Het merk was nieuw en ik ging op zoek naar meer info en ervaringen. Ik heb toen het “Show je Brunmontagne” topic geopend in de hoop dat hier al meer horloges rond zouden zwerven maar helaas.
Omdat de horloges me toch wel aanspraken heb ik toen redelijk snel de trekker over gehaald en de zwarte Representor gekocht. Uiteindelijk bleek ik de 2e hier op het forum te zijn en al snel volgden er meer.
De NA van de zwarte kun je hier lezen, voor degenen die daar geen zin in hebben hier wat plaatjes:

Het was een tof ding maar ik raakte er toch redelijk snel op uitgekeken en na enkele weken verkocht ik hem weer. Spijt? Mwah, soms een beetje maar ik denk dat helemaal zwart toch niet mijn ding is.

De eerste reeks Representors was alleen met een lederen band verkrijgbaar maar ik heb daar niets mee en droeg mijne op canvas. Ondanks dat er een paar leuke kleurcombinaties te koop zijn heb ik er niet echt meer aan gedacht ééntje aan te schaffen.
Tot Pascal ineens met een stalen band aan kwam zetten. Mijn interesse was weer gewekt maar daar bleef het bij. Ik heb af en toe wel eens app contact met Pascal en ik stelde hem het idee voor om een soort Fiffer (wie het concept niet kent is geen die-hard HF’er) Representor het forum op te slingeren.
Zo gezegd zo gedaan en binnen no time had ik zelf de "Representor for a week!“ om de pols. Blauw op staal, een heerlijke combi en door de pcl’s waar ik normaal niet snel voor zou kiezen heeft het horloge een aardige wrist presence.
Ik vond het een tof ding maar na een week moest ie helaas weer door naar de volgende.

In de tussentijd had Pascal naar buiten gebracht dat er meer kleuren combinaties in de pijplijn zaten en dat de nieuwe batch met een NH35 uurwerk en betere afwerking zou komen.
Toen hij mij een foto stuurde van de zwarte uitvoering op staal was ik al snel om.
Dit zag er gewoon tof uit.

Ik heb er toen snel één besteld en omdat ik één van de eerste was, was nr.1 nog beschikbaar.
Hoe leuk is het als je van een beperkte oplage nr.1 kunt bemachtigen?
Ik had ze allemaal zelf gehouden maar Pascal vindt het te leuk om de nummers 1 te verkopen.
Ik heb wel een ruime week moeten wachten want we hebben afgesproken om het horloge persoonlijk te overhandigen. Een leuk detail vind ik zelf.
Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover.
Na een lange dag werken spraken we af bij Van der Valk langs de A12.
We hebben maarliefst 3 uur zitten eten en drinken en gepraat over horloges met als hoogtepunt natuurlijk het in ontvangst nemen van mijn eigen Representor :hugs:

Wat me direct opvalt aan het horloge is het verschil in afwerking met de 1e batch.
De brush is duidelijk strakker en scherper.

Goed om te zien dat het merk zich daarin sterk heeft verbeterd in korte tijd.
Verder is de combi van de zwarte dial in de stalen kast een nieuwe optie en heeft het horloge een Seiko uurwerk waar de vorige reeks een Miyota onder de kap had. Groot voordeel hiervan is de hacking functie.

Verder is het horloge al redelijk bekend bij een hoop van jullie.
Leuke details vind ik de markeringen op de kast, het “dutch design” op de dial en de speciaal voor de kast ontworpen endlink van de band.

De dial is best mooi geworden, hij is mooi zwart maar zodra de zon erop schijnt komt er een mooie antracietkleurige sunburst tevoorschijn. Heerlijk om mee te spelen in de zon, wel lastig om vast te leggen.

Voor de nerds onder ons nog even de specs:

Diameter: 42mm
Lug to lug: 47mm
Lugwidth: 20mm
Dikte: 11mm
Glas: saffier
Caseback: zichtbodem
Uurwerk: Seiko NH35 21600bph, diashock.
Powerreserve: 41 uur
Hacking en handwinding: ja
WR: 10atm

Kortom, ik ben weer blij met m’n nieuwe Representor. Voor wie een leuke betaalbare allrounder zoekt en op zoek is naar prijs/kwaliteit is dit horloge zeker het aanschaffen waard.

71 likes

Stalen band doet een hoop goed. Waarin onderscheidt Brunmontagne zich van andere micro’s?

Jammer dat ie dan net niet gelijk loopt met de lugs.

4 likes

Als die zou aansluiten zou de overhangende eerste schakel tegen de lug aan schuren en krassen. Dit soort zaken komt ook bij de A merken voor. ik hoor er vaak kritiek over maar het heeft nu eenmaal met functionaliteit te maken en niet met estethiek. Vaak denkt men dat het een design flaw is maar het tegendeel is dan waar.

13 likes

Geen idee, ik ben niet zo ervaren met andere microbrands. Ik kijk gewoon naar of ik iets tof vind om te dragen of niet :hugs:

6 likes

Bedankt voor wederom een super leuk verhaal en overigens ook de geweldige foto’s! Het was erg leuk om afgelopen zondag kennis te maken met de man achter de naam :grin::ok_hand:.

Blij te zien dat hij (wederom) goed bevalt!! Blijft ook voor mij erg leuk om te lezen/horen.

Heel veel plezier (weer) gewenst met je nieuwe aanwinst en welkom (terug) als Representor! :grin:

@SwedishChef @dreski precies dat laatste wat Dreski zegt inderdaad. Daarnaast was het technisch (helaas) ook simpelweg niet mogelijk. Anders is de band met geen mogelijkheid meer te bevestigen.

12 likes

Mooie review van een mooi horloge !
Gefeliciteerd met deze nummer 1

3 likes

Gefeliciteerd :partying_face: De foto’s zien er inderdaad fantastisch uit. Geniet ervan.

2 likes

Super mooi hoor.:+1::+1::+1:

2 likes

Gefeliciteerd, ziet er goed uit!

2 likes

Proficiat met je mooie nieuwe horloge.

2 likes

Wat een gave uitvoering zo. Heel stoer horloge, met een eigen gezicht. Weet alleen nog niet of deze, of de rosé gouden met groene wijzerplaat het mooist is… Geniet ervan!

2 likes

Superleuk om dit te lezen en van de foto’s te genieten :blush:

2 likes

Interessant punt. Had ik zelf niet aan gedacht!

@GiveMeYourDough veel draagplezier met het horloge!

2 likes

Van elke x zulke positieve reviews gaat het toch kriebelen…

2 likes

Totaal eens met je verhaal.

Gaaf ding hoor, heb hem net voor jou even mogen proeven en het is een gave betaalbare alleskunner .

Geniet ervan.

2 likes

Leuk verhaal.
Ook ik vind de horloges erg mooi en de mijne (groene plaat, staal op stalen band) bevalt mij uitstekend. Het is dat het te ver rijden was om even langs te droppen, anders had ik er ook 1 opgehaald voor er bij.

2 likes

Mooi horloge hoor.

2 likes

Mooi die bracelet ook het horloge is erg mooi heeft echt een eigen design. Erg leuk geschreven ik herken inmiddels de BM dat is vooral aan het forum te danken waar er best vaak een foto gepost word.
Veel plezier ermee!

2 likes

Mooi ontwerp (en mooie foto’s ook), veel plezier ermee gewenst!

2 likes

Heel fraai :+1: zit er een microverstelling in de sluiting vd stalen band?

1 like