NA - Glashütte Original - Sixties Annual edition 2019

Oh boy, what a journey it has been!

Binnen 2 weken ga ik mijn 30e levensjaar in.
Dit klinkt als een uitgelezen moment om een mooi stuk toe te voegen aan de collectie.
Aangezien ik hiervoor al geruime tijd fondsen aan het sprokkelen ben, is het een jacht van lange duur geweest.

Een weekje geleden was ik voor de zoveelste keer op zoek naar mijn “ideale” horloge.
Na (zo goed als) zeker te zijn dat Holthinrich de eindkeuze was, ging het algoritme van YouTube een laatste offensief aan.
Ditmaal met deze intrigerende video van YoureTerrific.
Dit stuk was an sich geen nieuwigheid, alleen had ik hem/haar nog nooit op deze manier zien dansen in het licht.
Adembenemend en vol met speciale features.
De klik was er onmiddellijk.

Nu kwam de moeilijkste opdracht; waar kan ik deze vinden?
We spreken hier namelijk over een annual edition uit 2019.
Grijs zijn ze zo goed als niet meer te vinden dus gaan we toch de officiële route proberen.
Tijd om contact op te zoeken met Glashütte Original zelf.
Deze bevestigden dat er geen meer in omloop zijn, met uitzondering van 1 stuk die ze gereserveerd hebben voor de opening van hun nieuwe boetiek in Parijs.
Er is dus nog hoop…

De nacht die hierop volgde was rusteloos.
Zoals elk geobsedeerd persoon begon de zoektocht naar informatie.
Tot ik plots een link zie naar de Bucherer website die doorverwijst naar dit exacte exemplaar.
Bizar want ik heb hun website reeds gecontroleerd en vond deze niet terug.
Zou het dan toch mogelijk zijn?
Na het openen van de link zie ik de verlossende woorden: “in stock”.
Nog geen minuut later was de mail met de vraag om de stock te controleren reeds verzonden.
Maandag krijg ik de verlossende mail:
image

Zo blij als een kind in een snoepwinkel: horloge gelokaliseerd!
Nu nog het 2e euvel aanpakken: namelijk mijn vrouw en kind overtuigen om 10 uur in de auto te zitten om een horloge te passen…
Gelukkig waren ze snel te vinden om een ongeplande familievakantie naar Berlijn in te lassen.
Hotels boeken, afspraak maken in Bucherer en tickets kopen voor de zoo van Berlijn.
2 dagen later vertrokken we alle 3 met een big smile richting Duitsland!

Aangekomen in Bucherer worden we begroet door een nogal uitgesproken persoonlijkheid.
We kregen netjes een drankje aangeboden en bekeken het stuk samen.
Ik was verloren & kon dit helaas moeilijk verbergen :slight_smile:
Zelf mijn vrouw was enthousiast.
Na wat heen-en-weer over de prijs hebben we een deal kunnen sluiten.
Nog een biertje gedronken en volledig starstruck naar buiten.

Ik had hem: vermoedelijk de voorlaatste GO “Eye of Sauron” die een officiële boetiek zal verlaten.

Nu resten er nog enkele dagen quality time met het gezin terwijl ze mij af en toe betrappen op het staren naar de voor,- en achterkant van de nieuwe aanwinst.
Want geef toe; beide zijn een plaatje, toch?

137 likes

Geweldig ding, voor en achter! :+1:

2 likes

images (22)

2 likes

Echt een enorm gaaf horloge dit hoor! Petje af!
Zo zie je maar wat voor coole horloges er te ontdekken zijn als je een beetje buiten de gebaande paden durft te kijken. :ok_hand:

2 likes

Heel cool horloge. En het hele avontuur er rond maakt het onvergetelijk. Geniet van je trip met de familie en van je nieuwe aanwinst. Veel draagplezier.

2 likes

Heel gaaf! Mooi verhaal ook. Van harte met je verjaardag en met het horloge.

2 likes

Lekkerr!! Leuk verhaal! Geniet ervan :facepunch:

2 likes

Mooi verhaal, super horloge. Veel plezier van dit mooie exemplaar!

2 likes

Geweldig verhaal en een fantastisch horloge. Een zoektocht en reis naar Berlijn zeker waard. Gefeliciteerd met deze unieke NA

2 likes

Mijn beste,

Een sympathieke aanwinst.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gefeliciteerd met een prachtige GO. Geniet ervan en ook van de spontane vakantie. Dat zijn altijd de leukste momenten.

2 likes

Schitterend! Heerlijk om zo’n zoektocht aan te gaan! Gefeliciteerd :+1:

2 likes

Mooie aanwinst geniet ervan :+1:t2:

2 likes

Zo tof! Ik snap wel dat je daarvoor een flinke reis wilt maken :blush: Veel draagplezier!

2 likes

Heel mooi horloge. En dan ook nog een paar leuke dagen in Berlijn. Jouw zomer kan niet meer stuk.

2 likes

Proficiat!
Geniet ervan!

2 likes

Leuk om te lezen van je zoektocht en reis! Maakt het horloge nog net wat specialer. ‘Eye of Sauron’ is misschien wel de gaafste bijnaam voor een horloge so far :sunglasses:

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

2 likes

Prachtig horloge :star_struck: Gefeliciteerd!

2 likes

Wow, die is écht mooi. Onderscheidend. En met een mooie herinnering. Geniet ervan!

2 likes