Tja, dat kan!
Als ik een dag actief aan de slag ga, doe ik geen horloge om waar ik zuinig op ben.
Maar hout halen kan prima met lange mouwen, imho.
Tja, dat kan!
Als ik een dag actief aan de slag ga, doe ik geen horloge om waar ik zuinig op ben.
Maar hout halen kan prima met lange mouwen, imho.
Er is hier op het forum al meer geschreven over magnetisme/gemagnetiseerde horloges.
Ik zou zeggen: zoals je zwakke en sterke magneten hebt, zo kan je horloge toch ook een beetje gemagnetiseerd zijn? Waardoor die een beetje harder gaat lopen?
Ga toch eens navragen.
Federico zegt dat het voor sommige een obsessie wordt een horloge dagelijks op de timegrapher te leggen.
1x per jaar is het voldoende… en dan nog…
Ik doe het nooit, wat zijn 6 seconden op een dag van 86400 seconden?!
Krasjes: wie ze ziet mag het zeggen!
Gelukkig, lukt niet . . .
Goede lamp, vergrootglas: dan zie je ze.
Prachtig horloge en gefeliciteerd alsnog. Als die 6 seconden iedere dag dezelfde zijn maakt het toch niet uit dat is dan isochronisme ( standaard dezelfde afwijking per 24u ) , maar het is wel nog beter te reguleren door een goede horlogemaker. Je kunt ook zelf testen door het horloge `s avonds met de wijzerplaat naar beneden neer te leggen om te zien of dat uitmaakt, of juist op de zijkant neer teleggen met de kroon omhoog. Soms corrigeert dat iets.
Mij viel het kogelgat toch direct op hoor, zelfs zonder vergrootglas…
die 6 seconden lijkt mij ook het probleem niet hoor! gewoon beetje aan wennen, wat afwijking houd je altijd. en het is niet dat je te laat komt voor een vergadering met die paar seconde
wat betreft die krasjes… beter een horloge lekker dragen en van genieten dan in de kast zonder krassen
Hij loopt per dag plm. 4 seconden te snel.
Da’s op zich natuurlijk heel netjes, maar ik denk dus toch, mede obv. wat ik hier in de buurt onder ‘Magnetissme’ geplaatst heb, dat 'ie licht gemagnetiseerd is.
Demagnetiseren dus, en kijken wat er dan gebeurt.
Prachtig horloge! Die enkele seconden per dag voor zijn geen gevolg van magnetisme. Dan loopt je horloge direct minuten voor ipv seconden. 4 seconden afwijking is volstrekt normaal en heel netjes.
Tsja . . .
Dan post ik 'm hier ook maar gelijk.
Zo, ben ik weer.
Ondertussen is er heel wat ( . . .) gebeurd.
De onnauwkeurigheid/onregelmatigheid bleef wel een dingetje.
Een jaar geleden liep 'ie per dag 14 sec. te snel, en toen heb ik 'm voor een beurt opgestuurd.
OG constateerde ook dat dat het geval was, en heeft het verholpen.
Althans, zo heeft het even geleken.
Een paar dagen liep 'ie op de seconde gelijk, daarna een seconde per dag te snel, toen 2, toen 3, etc.etc.
Net een diesel die langzaam op gang komt.
Maar op een of andere manier. is het op dit moment vrij goed.
Een ding is zeker: het is geen chronometer.
OG hanteert zelf een toegestane afwijking van plus of min 10 seconden per dag.
Tsja . . .
Voor een horloge met die prijs . . .
Een paar maand gelden heb ik er een Hirsch oranje alligatorband aan laten zetten en daar ben ik nog steeds superblij mee, die gaat er ook als het weer herfst/winter wordt niet meer af!
Zal kijken of ik een plaatje kan posten.
En, voor de goede orde: het horloge zelf vind ik ook nog steeds errug mooi . . .
jan.
heel moeilijk is dat overigens niet hoor een plaatje posten…
Naast het bericht met de codes (.jpeg) zie ik de foto’s, maar plaatsen . . .
Hij zegt: Er is een fout opgetreden: Sorry, je kunt geen media-items insluiten in een bericht.
Die kleur gaat goed, maar die band is behoorlijk gevuld. Dat vind ik persoonlijk niet bij het horloge passen.
De originele (zwarte) band is ongeveer net zo gevuld . . .
Ik vind het wel aardig.