NA: Glycine Airman, maar welke? ;-)

Ja die is er ook in een purist uitvoering, maar die heb ik niet. De wat rustigere wijzerplaat en de dauphine wijzers vind ik mooi.
Geen logo enkel de merknaam en die rode datum schijf, allemaal kenmerken die bij vintage modellen ook gebruikt zijn.

2 likes

Gefeliciteerd @proenski , wat een mooi exemplaar weer .

En weer wat geleerd (24 )uurs telling op 1 plaat.
Meteen op gegoogeld op merk, type en achtergrond…
En weer iets erbij op mijn “ooit eens” lijstje :wink::+1:t3::sunglasses:

1 like

Ik heb nog een veel voordeligere variant in de verkoop, wellicht iets om uit te proberen? :wink:

2 likes

Leuk man! Veel pqlezier hiermee¹! :+1::+1::+1::wink:

1 like

Hij zit al met veel genoegen om de pols :wink:

1 like

Gefeliciteerd mooi horloge!

1 like

Dank! Ik ben er ook erg blij mee :slight_smile:

1 like

Mooi horloge! Veel plezier er mee.

1 like

Mooie Airman!
Geniet ervan :+1:

1 like

Ik kan niet wachten opdat ik weer budget heb​:relieved::blush::grin:
Wat een prachtig horloge…

1 like

Dank heren! @Aqualand, @johngo en @Sisinnio :+1:

1 like

Even het draadje complementeren met de aanschaf op staal

3 likes

Hoe herken je een 24 uurs (eentje dat dus op 24 uur omwentelt) tov een 12 uurs? Mijn interesse voor een airman neemt toe maar wil wel een 24 uurs dus. Ik veronderstel dat een 24 uurs de indeling 1 tot 24 uuraanduiding heeft op de wijzerplaat. Is dat correct?

Dat is niet correct, er zijn meerdere airmans met 24h dial die per 12 uur lopen. Verschilt dus echt wel per model. Weet je uit het Glycine topic wellicht wat je mooi vindt? Dan kunnen we kijken of deze per 24h loopt

euh dat staat er niet bij of ik zie dat toch niet op glycine .eu

Dat kan kloppen dat het er niet bij staat helaas. Toch kennen we hier al heel veel modellen en weten we of ze wel of niet per 24h lopen.

Welke Diameter zou je graag willen hebben?

awel ik heb wel interesse in de GL0308

Die loopt per 12h weet ik. De meeste (of alle zelfs?) Met gmt wijzer lopen per 12h.

Ik heb zelf de GL0159 gehad. Die loopt sowieso per 24h. Heeft de zelfde uitstraling als de door jou genoemde op de kleur wijzerplaat en kast na

Discussie even gevolgd.
Er staat al een weekje een DC-4 Airman op MP. Dit is de purist dus de 24-uurs versie.
Ik heb geen enkel belang verder…

dank je voor de tip heeft iemand enig idee welke “nieuwe” de 24 uurs versie is?