Zoals @Sebastiaan al aangaf klopt dat niet. Door de bank genomen zijn het de GMT versies die 2x 12 lopen ondanks dat de schaal 24 uur is.
Wil je een “echt” 24 uurs horloge neem dan een zogeheten Purist.
Zoals @Sebastiaan al aangaf klopt dat niet. Door de bank genomen zijn het de GMT versies die 2x 12 lopen ondanks dat de schaal 24 uur is.
Wil je een “echt” 24 uurs horloge neem dan een zogeheten Purist.
op glycinestore.24 zie ik alvast geen purist staan. Waar kan je die aanschaffen?
Tsja, belachelijk dat ze die niet (meer) hebben. Voor mij is dat de essentie van de Airman.
Maar niet getreurd, ze zijn nog wel te krijgen. Al was het maar pre owned.
https://bensontrade.nl/horloges/glycine/glycine-airman-dc-4-vintage-gl0072-purist
En de GL0058 op bol.com: https://www.bol.com/nl/nl/p/glycine-airman-gl0058-man-automatisch-horloge/9200000093760042/
lijkt ook een purist te zijn aan de bezel te zien.
Die van Bol heeft een GMT wijzer… Benson is wel een purist.
Beiden belachelijke prijzen.
Die van Bol is geen Purist. Een Purist herken je aan de afwezigheid van een tweede urenwijzer (GMT wijzer). Het is dus altijd een platte driehander die eens in de 24 uur rond gaat, waarbij de bezel de tweede tijdszone tracked.
De GL0072 is wel weer een purist.
Klopt, maar beide uurmarkeringen zijn 0-24. Mag dan toch hopen dat ze de 2893 zo aangepast hebben dat ie als een purist loopt… Of zie ik het toch echt verkeerd?
En ja, er zijn 2 tijdzones mee te tonen.
Beide heb ik ooit nieuw aangeschaft voor volgens mij rond de €550. Nu zou je kunnen zeggen dat is te goedkoop voor wat je krijgt, dat denk ik ook. Maar die prijzen zijn inderdaad veels te hoog.
De Purist is niet alleen purist omwille van het uurwerk:
In mijn tijd waren al die dingen ook nog 200m WR, dus het waren de ultieme fliegers omdat je er ook gewoon mee kon duiken als het moest.
Maar ze doen de DC 4 niet meer, ze doen de 39mm modellen met 200m WR niet meer, de Vintage serie is allemaal 10 of 30m WR gemaakt… Ik vind het merk er niet op vooruit gaan, eerlijk gezegd.
De GL0092, dat blijft een toppertje. Maar da’s dan ook een combat sub. Ik heb de mijne verkocht, maar blijf het één van de beter iteraties vinden:
Excuses voor het wat kolderieke NATO bandje.
Op die vintage foto zit juist wel een GMT wijzer of ben ik nou gek?
Retorische vraag?
Maar wat jij ziet is gewoon de secondewijzer, GMT wijzers vind je nooit op vintage Airman exemplaren.
Staat een purist op marktplaats
Was al genoemd. Vind hem stevig aan de (2e hands) prijs overigens
Ben het met je eens dat ie 1x per 24h rond gaat, maar met deze uurmarkeringen en bezelmarkeringen vind ik hem niet af te lezen tenzij ze de 2893 die erin zit aangepast hebben dat de urenwijzer 2x zo langzaam loopt… En de GMT loopt sowieso op die manier, dus die hoeft niet aangepast te worden. Op die manier heb je een purist met een 2e (GMT wijzer) en 3e tijdzone (draaibare bezel).
Of zie ik gewoon echt de 10 rond 22 echt over het hoofd? Je zal hem toch niet moeten bedenken lijkt me…
Waar reageer je nu op??
En op het forum in het blauw. Misschien dezelfde?
Niet dezelfde. Die op marktplaats was ik mee bezig, die in 't blauwe gedeelte komt naar mij toe. Yes, toch de knoop doorgehakt en een 20bar glycine airman voor bij m’n moonwatches. Ken ik van de zomer lekker de zee en 't zwembad in.
Z’n worldtimer staat nu ook op marktplaats