Yes. Wat een tof ding.
Inleiding
Glycine Airmans. Ze geven me de kriebels.
De laatste keer dat ik eindelijk de trigger overhaalde, stuurde @Sebastiaan zijn zwarte 36mm naar me op en werd die uit het pakket gestolen.
Daarna voelden ze jynxed voor me.
Ik weet ook nooit welke ik moet kiezen.
- Purist? Volgens puristen
is dat de enige juiste. Maar crap, dan moet ik weer opnieuw een 24u horloge ‘leren’ aflezen. Vroeger een Vostok gehad die dat deed, praktisch was het niet en de lol was er snel vanaf.
- De GMT dan? Gewone 12u aanduiding MAAR. Er staat wel 2x een 24u schaal in, waardoor het cijfer waar de wijzer naar wijst je mind fuckt.
En toch vind ik ze lekker. Ze maken me in de war als trans vrouw Nikita Dragun.
Je hersens vertellen je iets anders dan de rest van je lichaam
MAAR. Mijn gemixte gevoelens werden nog erger toen ik de nieuwe ‘vintage’ The Chief lijn zag, met bronzen kasten. en bijvoorbeeld blauwe of groene plaat.
Op het eerste oog vond ik het wel wat. Maar dit is een ander verhaal, heb ik geconcludeerd.
- Nep brons. Want gewoon staal met een laagje… iets eroverheen.
- Nep antiek. Ze hebben er iets zwarts op gedaan ofzo.
- Nep waterdicht, want maar 3atm ofzo.
- Neppe prijs, zogenaamd weer ‘afgeprijsd’ van €2150 naar €715 kwam ik hem tegen… Thanks he Invicta. Ik geloof jullie meteen.
Zucht.
De 38mm versie met gouden bezel
En toen zag ik deze, van @Phyl. Wauw. 18k gouden bezel. 20atm waterdicht. 38mm, betere maat voor mij. Niks nep, gewoon echt. Limited Edition waarschijnlijk? Ik kon weinig vinden over deze 3931.38.LB8B, wat het buitenkansje weer nog iets groter maakte.
Bomproof verpakt zei hij. Geen woord gelogen.
Bandenslet
Verschillende banden staan goed:
Originele band
Blauwe Croc
Mesh, als is dat niet echt mijn ding
Cognac
Distressed donkerbruin
Distressed blauw, op één na favoriet
Maar de favoriet…!
En de pasvorm is top!
38mm is al mooi, ik dacht eigenlijk de 36 moeten hebben maar deze is prima. De lugs zijn lang, maar buigen mooi mee naar beneden:
Okee, nog een klein beetje meer verwarring
Grote blij! Met nog één puntje verwarring erbij. Het aflezen gaat wel, al blijft het soms tegen-intuïtief. Maar deze pilot watch is een ‘Office GMT’ en mijn Grand Seiko een ‘Travelers GMT’. Uitleg hier.
Dude. Ik zou ze precies andersom verwachten, een horloge van een ‘echt’ fliegermerk als traveler en een gepolijste Grand Seiko voor op het kantoor…
Het zal wel aan mij liggen
Bedankt voor het kijken allemaal!