NA: Glycine Altus Compressor en een bandadvies

Vandaag overgenomen van @Tudor13 en hopelijk deze week in de bus een mooie, frisse Glycine Altus Compressor.
imageimage

Maarwelke band hier eens op?
De veilige keus is wellicht de Tropic Basketweave met curved ends die ik heb liggen.

Ik zit te denken aan de Olifantenlederen (ook wel olifantenlullenleer) band die ik laatst in het echt op een van @koetsjh zijn bloedmooie Grand Seikos mocht aanschouwen. Zou het staan?

Andere suggesties zijn van harte welkom!

13 likes

Tsja, zwart met cognac kan al snel. Het is een poging waard om te proberen. :wink:

Het is sowieso wel een hele prettige band om gedragen.

Gefeliciteerd met deze aanschaf, trouwens!

1 like

Gefeliciteerd met je NA, geniet er van

1 like

icm weizerplaat/markers is zoā€™n kleur altijd nice met witte theads :ok_hand: voor de Altus.



1 like

Dat zou ik niet over mā€™n hart kunnen (ver?)krijgen.

Ik zeg niet dat het rationeel is ten opzichte van een struisvogel, rund of paard, maar zo voel ik het wel. Olifanten zijn cool, en als we niet uitkijken ook nog bedreigd. Dit is geen aanval, overigens. Het sloeg me gewoon toen ik het woord zag. :pray:

Dat gezegd hebbende: Mooie band wel op de GS, al zou ik op de Glycine iets chocoladebruins doen. In ieder geval tikje donkerder.

1 like

Snap ik, overigens het is CITES gecertificeerd leder, keurig labeltje eraan, via een Duits bandenatelier.

1 like

Pracht horloge! NIet op die gekke rubberen tropic, dat past totaal niet. Wat wel? Van mid tot donkerbruin maar ook zwart. Klassiek hagedisje of struisvogel kan prima of een croco danwel alligator (wel het echte werk).

pr_72554_22205pr_72512_23013pr_72350_24007

Wat ik niet zou doen is een band met contrasterend stiksel, of vintage ā€œzijstikselā€.

Of, wat dacht je van donkergrijs? Past mooi bij de wijzerplaat

LB15HZgrauTitanSschl20

1 like

Ah, die kennen we. Sterker nog, ik heb hem van Ebay geplukt :thumbsup:

Omdat de sunburst op de wijzerplaat samen met de lumen zo ā€˜knaltā€™, zou ik niets doen om hiervan af te leiden. Een eenvoudige, zwarte of koelbruine band past wat mij betreft het beste. Donkerder dan de wijzerplaat.

1 like

Thnx ook @Mafkees ik vind zoā€™n cognac olifantenbandje toch wel kĆØk om sowieso te proberen,
Ik heb nog een zwarte 18mm croco ergens liggen, ook de moeite waard.

Ben dol op struisvogelleder, heb een bandje dat normaal op mijn vintage Poljot Strela zit, wellicht ook eens proberen.

Weleens vaker aan Hagedis gedacht, maar elke keer vind ik het op de foto mooi maar IRL net wat te formeel.

Kortom, ik ga maar eens lekker uitprobere.

1 like

Mooie Glycine :+1:

1 like

Mooie Glycine! Veel (draag)plezier ervan gewenst! :smile: :+1:

1 like

Spijkerbroek blauwe denim band

1 like

Gave suggestie, doe eens een tip waar te kopen ā€¦

Juist een goed dier om bandjes van te maken, zoā€™n olifant. Gaan er lekker veel uit!

3 likes

:rofl:

Willen we Ć©Ć©n dier doden voor 600 bandjes of 60 dieren voor 600 bandjesā€¦ :thinking:

1 like

Ik heb het idee dat het m.b.t. olifanten niet gaat om het doden van olifanten omwille van het leer van olifanten die al dood zijn (gevonden). Ik kan met niet voorstellen dat je anders een gecertificeerd predikaat krijgtā€¦

Correct me if I am wrong

1 like

Klopt! Is inderdaad van olifanten die op natuurlijke wijze het tijdelijke voor het eeuwige hebben gewisseld!

2 likes

Heb er zelf geen. Denim watch strap op google levert wel de nodige resultaten op.

Zitten ook best veel bandjes in hoor zoā€™n olifant :laughing:

1 like