NA Glycine :) :) :)

Dag liefhebbers,

Sinds kort (rationeel genoeg voor deze post) eigenaar van de Glycine combat sub 42 (hierna GCS)
Status: hevig verliefd :slight_smile:️ (yep en rationeel genoeg dus voor deze post).

How come? Terug naar het begin;
Eigenlijk was mijn doel helder: sparen voor mijn grail (intussen is die alweer gewijzigd).
Dat ging goed, verkleinde ook de collectie, oma een keer lief aangekeken etc :wink:

In die tijd zag ik via het net de GCS en eigenlijk gingen direct al mijn voelsprieten aan. Het doet denken aan die keren dat je single was en DIE vrouw kwam voorbij …
Anyway de GCS trok mijn aandacht. Ik heb daarna 2 weken alle geschreven informatie, filmpjes etc gelezen, bekeken, gehoord via het internet.
Alleen maar positiviteit mensen.
Intussen stond er 1 hier te koop op ons forum.

Na een respectvol, geduldig, liefhebbend verkoopproces kwam hij afgelopen dinsdag aan. W A U W.
Wat een mooi formaat! Ja 42 mm (de helft van het forum haakt af) maar ja slechts 10,6 mm dik, lugs die geweldig afkrommen op mijn pols (17,5cm).

De donkere duister plaat in perfecte harmonie met de gepolijste en gebruchte afwerkingen van de bezel en het huis. Daardoor ook rustig ogend terwijl de plaat redelijk druk zou kunnen ogen.

De vriendelijkheid van zijn aanblik gecombineerd met zijn charisma, stoerheid, sportiviteit (het hapje van 3 verschillende ingredienten op je vork bij een mooi restaurant)
Afgetopt met een naar heerlijk ruikend vanille bandje :wink: (het slokje wijn).

Veel, heel veel value for money met dit horloge. Een voor het gevoel geweldige ontdekte schat die ik 1-2-3 niet flipper.

Paar foto’s en een fijn weekend allen!

46 likes

Heel mooi model! Gefeliciteerd ! Ik moet wel een beetje wennen aan die cijfers onder de markeringen.

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge :+1:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Toffe aankoop! En inderdaad nog lekker dun, dus die 42mm kan best!

1 like

Die staat je geweldig! Je kunt prima die 42mm hebben.

1 like

Mooi horloge Danny, van harte en geniet ze! :tada::+1:

1 like

Ben als Invicta liefhebber toch stiekem nieuwsgierig of deze van de Pre Invicta tijdperk is of niet?:grimacing:

1 like

Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven maar genoeg kenners hier die dat wel kunnen :smile:

1 like

Mooie aanwinst! Veel plezier ervan. :slight_smile: :+1:

1 like

Dat kun je aan het op de wijzerplaat geplaatste logo zien.
Dit is het pre-invicta logo:

In het Invicta tijdperk zijn de wings anders, niet meer solid:

Overigens, @Dannyvanc mooi horloge! Staat je goed :+1:

1 like

Een van de beste aankopen die je kunt doen, Prijs / Kwaliteit verhouding is perfect. :+1:
Proficiat met deze TOPPER

1 like

ik haak niet af behalve om even het kwijl weg te vegen. Geniet ervan!!!

1 like

Bedankt! Om eerlijk te zijn nog nooit mij verdiept in merken zoals Glycine, Technomarine, etc. Ze zijn eigendom van Invicta, maar daar stopt het wel zo’n beetje. Het trekt nog niet echt mijn aandacht. :grimacing:

Maar dit is overigens wel een tof horloge. Draag hem met plezier!

2 likes

Glycine is een leuk merk, met een mooie historie en leuke (eigen) innovaties, zoals de hacking wire.
De Glycine Combat en met name de Airman zijn eigenlijk heel oude ontwerpen, die ze heel mooi weer tot leven hebben gewekt.
De moeite waard om je eens in te verdiepen hoor!

3 likes

Gefeliciteerd met deze NA.
Veel draagplezier :+1::+1:

Zonde dat glycine onder invicta valt tegenwoordig. Nieuwere modellen worden minder. Gelukkig houden ze de combat sub en airman nog wel authentiek aan de oudere modellen

1 like

Laatst zag ik juist een filmpje waar een bekende youtiber juist lovend was over een nieuw model. Zal zo opzoeken.

Geef eens een voorbeeld ?

1 like

Misschien is het beter om deze discussie in een nieuwe topic uit te vechten. Anders bederven we dit prachtige NA topic.

1 like