Na vele jaren afschuw te hebben gehad aan quartz heb ik sinds de laatste paar maanden een hernieuwde waardering gevonden voor het nederige quartz horloge…na alle verhalen dat de quarts revolutie van de jaren 70 en 80 bijna onze hobby de weg van de dodo had gekost, wou ik altijd maar mechanisch, en met al die mooie complicaties, en hoe dat in elkaar zit was ik helemaal geintrigeerd, van ratripante tot grande sonnerie, ik bestudeerde ze allemaal, ik bezocht elke boutique, om maar mijn ogen op deze exoten te leggen…maar het begon me te dagen dat je geen recht doet aan deze hobby zonder een mooie quartz in je collectie, dat heeft immers ook heel veel te bieden…dus waar kom je dan op uit…Casio…De onbetwiste King of quartz… en wie casio zegt, denkt natuurlijk ook aan Gshock, ik immers wel…dus mijn zoektocht ging een 2 weken geleden uit naar een mooie Gshock, maar ja welke… ga je voor atomic timekeeping, bluetooth functies, MIP display, tough solar? zoveel verschillende modellen, Casioaks, Squares, Round, Mudmans, Frogmans, Mudmasters, Masters of G.
Uiteindelijk begon het me te duizelen en heb ik de computer afgesloten…tot ik vorige week maandagavond zocht, wat is de simpelste gshock… toen zag ik hem… op een outlet site, nota bene… en die prijs €56, gratis verzending ook nog, ja dit moet het lot zijn, die zegt, wees niet zo autistisch, doe normaal, dan doe je gek genoeg… dus zodoende, ik heb hem besteld: de gw5600, kwam keurig netjes binnen 1 dag aan, zat klein scheurtje in de verpakking doos, maar hij zat keurig in een Gshock blikkie, nog helemaal in het plastic, kaartje eraan, en hij is niet van mijn pols af te slaan, ik hoor nu bij de God tier cult…
Leuk man. Ik ben ook een G-Shock fan.
Ik garandeer je dat het niet bij deze ene zal blijven, maar wel een mooi begin.
Ik kreeg uitslag van dit model
Ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen, Gshocks zijn wel een guilty pleasure volgens mij
Oow…vertel verder… ik vind hem wel lkkr zitten, na een week nog geen klachten
Mijn beste,
Ziet er prima uit hoor!!
Veel draagplezier.
Orologio Signaturis Temporis
Geniet ervan Nico.
Shocking! Veel plezier ermee!
Ik heb 1 Seiko automaat en vind het goed zetten van de datum bij 1 horloge vaak al irritant , ik vraag mij af: hoe blij waren mensen - niet zijnde horloge nerds- met de komst van quartz in de jaren '70 dat ze eindelijk niet een paar keer per week hun horloge(s) zelf hoefden in te stellen? Kan mij voorstellen dat hele volksstammen superblij waren met de komst van quartz.
Gefeliciteerd met deze stoere aanwinst
Congrats!
Volgens mij is het een DW5600, ik heb precies dezelfde. De solar/multiband6 is de GW.
Had ik een tijdje geleden ook, ik was ook een beetje mechanisch/automatic-moe. Ik wilde iets dat exact loopt en waar je geen omkijken naar hebt. Dus het werden 3 stuks Casio, inderdaad king of quartz. Ik heb nu de G-square, de MRW en een woestijnkleurige Illuminator ‘Big Face’. Plastic fantastic! Heel tevreden over dit drietal. Ik zal eens een 3-some plaatsen van deze Casio’s die qua specs en kwaliteit/prijsverhouding nog steeds unbeatable zijn.
Van het materiaal van de band & vocht wat er onder blijft hangen.
Van dat “God Tier” neppe geschreeuw van die Youtuber Nico.
ik ben het met je eens munkel. ik vind nico omhoog geschoten diarree tegen de muur…maar als ondernemer kun je hem niet kwalijk nemen, hij is stukje rijker dan mij…dont hate the player, hate the game
Zeker weten, hij doet het goed op YouTube en ondanks dat die zelf schreeuwt als die fluistert, bekijk ik wel eens video’s van hem als ik me verveel.
Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan, maar wanneer draag je een G-Shock?
Van harte! Een klassieker. Geniet ervan!
Gefeliciteerd met je shocking NA!
Die mogen ze van mij in de fik steken. Irritante gast.