NA: Gouden Tissot uit 1877

Zo, fraai exemplaar, van harte!

1 like

Wat een mooi exemplaar zeg, top :+1:.

1 like

Prachtig exemplaar! Gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Oei meneer CoupƩ, wat een mooie aanwinst.
Schitterend.

1 like

Heel mooi man, geniet ervan! Alleen kijken is genoeg om plezier van te hebben, ook als het niet loopt (het liefst natturlijk wel als het tikt….)

1 like

Geweldig mooie aanwinst Wilko! En bij een echte verzamelaar terecht gekomen die het op waarde kan schatten.

In die tijd waren dit soort kunstwerken voor de beter gesitueerden. En dan nog goud met ingelegd emaille. Het betere vakwerk.

Ik hoop dat je hem aan de praat kunt krijgen zonder al teveel bijkomende kosten.

3 likes

Zo Wilko, wat een prachtig zakhorloge laat je ons hier zien.
Kwalitatief een zeer goed uurwerk zo te zien.
Ik hoop dat je het lopend krijgt, naar met jou skills gaat dat vast lukken.

1 like

Een zo mooi zakhorloge heb ik nog maar zelden gezien.

1 like

Nogmaals dank allemaal voor de leuke reacties :blush:

Praktisch gezien zeker een oplossing. Alleen ook niet iets waar ik direct warm voor loop. Doet me een beetje denken aan de jaren 90 toen je je Nokia in een holster aan je broekriem droeg :roll_eyes::grin:.

Dat is toch wel fijn inderdaad. Zeker zulke oude zakhologes tikken zo lekker :yum:

Een horloge was volgens mij sowieso voor de beter gesitueerden, maar ik denk dat je inderdaad niet wilt weten hoeveel maandsalarissen (of jaarsalarissen?) Van een arbeider zoiets toen kostte :open_mouth::sweat_smile:

Prachtig kunststukje inderdaad. Ik word niet zo gauw zenuwachtig van een uurwerk, maar hiervan toch wel een klein beetje. Hier wil je niet uitschieten met je schroevendraaier :sweat_smile:

3 likes

Een prachtig horloge en een heerlijk verhaal om te lezen.
Het zakhorloge wordt volgens mij slechts nog maar door weinigen gewaardeerd en vind het geweldig om dan zo’n mooi verslag te lezen.

Ik hoop dat dit anderen ook aanzet om eens wat meer over zakhorloges te vertellen en te laten zien.

2 likes

Prachtig, Wilco. Ik hoop echt voor jou, dat een schoonmaakbeurt voldoende is om hem goed aan de praat te houden.

1 like

Prachtig!

1 like

Dat hoop ik ook. Vervangende onderdelen voor zulke oudjes is nogal een uitdaging :roll_eyes::sweat_smile:

Voordeel daarvan is wel dat ze relatief betaalbaar zijn. Maar inderdaad, afgezien van in het zakhologetopic zie je hier niet veel zakhologes langskomen :sunglasses:

Prachtige toevoeging aan je collectie! Ik kijk al uit naar je verslag om deze weer lopend te krijgen :+1:

1 like

Dank je. Zal nog wel even duren vrees ik, weing tijd momenteel :grimacing::blush:

Ik had hem natuurlijk al gezien, maar niet zo’n uitgebreide reportage van de emaille inleg op de kast. Blijft een geweldige aanwinst Wilko. Dit is een museumstuk in deze conditie na 145 jaar

1 like

Je kunt hem altijd een poosje aan mij uitlenen, Wilco. Ik heb gilets zat.

1 like

Prachtige verzameling !

1 like

Totdat ik hem in m’n vingers had wist ik ook niet 100% zeker of het emaille was. :blush:

Goeie tip :+1::face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Sinds vorig jaar mag de heuptas ook weer! :rofl:

1 like