NA: Gouden Tissot uit 1877

Komt inderdaad allemaal weer terug :rofl::rofl:

Mijn schoonvader was nog van de generatie die maatpakken droeg.
Hij liet in de broeken altijd een zak maken voor zijn zakhorloge met minuten repetitie.

2 likes

Dat is wel een hele mooie. :+1: :ok_hand: :hugs:

1 like

Andere tijden. Ik werk al m’n hele loopbaan bij een ingenieursbureau, en toen ik daar begon liep de oudere generatie nog in pak. Dat is geweest :blush:

Begin de verslaving steeds beter te begrijpen :heart:

4 likes

Nou, sterkte dan! :joy:

Een tip: loop niet te hard van stapel.
De markt is immens groot en het aanbod gigantisch. Af en toe pas op de plaats maken om beter te oriƫnteren, kan geen kwaad.
Als dat moet betekenen dat je iets aan jou voorbij moet laten gaan, dan is dat maar zo. Er komt vanzelf weer wat anders voorbij.

Het is maar een tip, doe ermee wat je wilt.
Anders is er ook nog het gezegde, al doende leert men :wink:

1 like

Het is inderdaad een verslaving :blush::sweat_smile:
En de tips van Dave hierboven zijn nuttig. Je collectie groeit hard als je niet oppast. En zeker in het begin is lastig beoordelen wat een goede deal is en wat niet.

3 likes

wow hij ziet er goed uit voor zijn leeftijd, hopelijk krijg je hem weer werkend

1 like

WoW, wat een parel(s)!

Prachtig zakhorloge in een prachtige optische staat. Hopelijk lukt het je ook dit technisch te evenaren. Het is in ieder geval in de juiste handen. Keep us posted!

1 like

Dank :pray:
Ik hoop ook dat ik hem werkend krijg, maar loop nogal achter met m’n projecten. Dus zal waarschijnlijk nog wel even duren :grimacing::blush:

2 likes

@wbcoupe
Ik had dit prachtige horloge en je mooie verhaal gemist, Wilko. Omdat het door een recente toevoeging weer boven in de image rubriek stond, kwam ik het tegen en heb het met stijgende be/verwondering gelezen. Wat prachtig om zoiets moois tegen te komen en het dan ook nog op een eerste bod kunnen kopen.
Het honderste image dan maar van mij. Ik hoop dat ie weer tot leven komt. Dat gaat je vast lukken.

2 likes

Ik heb diep respect :smiley: :+1: :+1:

1 like

Ongelooflijk mooi. De ā€œschilderā€ heeft de avond te voren niet aan de schnaps gezeten. :ok_hand:

3 likes

Ik moest binnensmonds vloeken, zo mooi. Gefeliciteerd! En ook met je prachtige verzameling.

Hulde!

2 likes

Wat een parel dit :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Zondag even in handen gehad, in het echt is hij echt briljant mooi, en ik heb al aardig wat zakhorloges in handen gehad. Heel tof!

1 like

Dank allemaal voor de leuke reacties. Ik heb hem zoals @HorloG al aanhaalt afgelopen zondag weer even voor de dag gehaald voor een GTG en ik word altijd wel blij als ik weer eens naar de details kijk; wat een kunststukjes maakten ze in die tijd :smiling_face_with_three_hearts:

Nee dat denk ik ook niet :smile:; iemand met een vaste hand geweest. Vermoed dat ze voor het schilderen van de Romeinse cijfers wel een hulpmiddeltje gebruikten om het zo mooi recht te krijgen.

1 like

Deze plaat is wel uit de vrije hand beschilderd.

1 like

Ik heb ook geen idee hoe dat toen gebeurde; wellicht ging het ook helemaal uit de vrije hand; Als je dat dagelijks doet krijg je er wel handigheid in. Bij die Credor zie je aan het resultaat ook niet dat het met de hand gedaan is :thinking:

1 like