NA: **Grail** 45500

Mocht je het topic niks aan vinden, dan luister je lekker naar Al Jarreau :gift_heart:

.
.

Oke, het gaat dit keer niet om een horloge maar om de originele stalen band.
Grail,…jawel,… duur? nee… zeldzaam? nou en of!

We hebben het over de Tissot Navigator ref. 45500, dit horloge is in de jaren '70 geleverd op leer en staal.

De originele leren band (welke ook gebruikt werd op andere Navigator modellen) is niet super zeldzaam. De kwaliteit van de band is… mwa :confused:, de gesp daarentegen is een leuk detail welke je makkelijk kunt overzetten op je favoriete leren band (@Fritzer :wink: ).

.
.

Maar de stalen band, dat is een heel ander verhaal :cowboy_hat_face:

Een paar jaar geleden opende ik een topic waarin ik aangaf opzoek te zijn naar de stalen band van een 45500.
@wbcoupe reageerde met de opmerking dat hij dacht dat die banden niet zou bestanden, dan weten jullie wel hoe zeldzaam het is :wink:
@Skyjack gaf toen aan dat hij ook wel interesse had in die band mocht iemand er nog één hebben liggen.

In al die jaren heb ik er nooit één gezien, laat staat ‘te koop’.
Op archiefbeelden van verzamelaars had ik ze wel gespot, dat zijn er in al die jaren niet meer dan 5 geweest.

Geduld is een schone zaak’ zegt men, en na jaren zoeken is het dan toch gelukt :hibiscus:

Zie hier, een nagenoeg NOS stalen band voor de 45500 :sunglasses:

Om misverstanden te voorkomen staat het ref. nummer in de gesp gedrukt.

En na wat gepriegel hier het resultaat :bomb:

0% rek :innocent:

De 45500 vind ik al één van de mooiere modellen binnen de Navigator lijn, en op staal is dat gevoel alleen maar toegenomen :black_heart:

:bouquet:

91 likes

Lekker hoor! Staal altijd +1

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Wauw wat cool!! Goed gedaan! Knappe vondst. Enjoy 🥳👌🏻

1 like

0% rek, 100% fun!

Goeie muziek ook, lekker hoor:smile:

Begin op 3 minuut 50 (tip, haha)

1 like

Ik had deze aanwinst natuurlijk al meegekregen, maar nogmaals gefeliciteerd met deze “grail” :sunglasses:
Prachtige foto’s van deze fraaie combinatie. :ok_hand::ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je graal. Staat goed. Geef zelf echter toch de voorkeur aan een vintage (look) leren band op de Navigator. Datzelfde geldt overigens voor de Speedmaster.

Maar erg gaaf dat je ‘the original one’ op de kop hebt kunnen tikken. Ik wens je veel draagplezier.

2 likes

Mooie vondst en staat goed!
Ben jaloers :wink:
Zijn redelijk stevige grote endlinks denk ik zo, de kast kennende?

1 like

Ja daar is ie eindelijk! Gefeliciteerd!

1 like

Heel gaaf! Inderdaad heel strak en prachtig zonder rek. Mijn versie is inderdaad toch meer van de rammelband categorie door de flinke rek, maar desondanks draag ik hem zeer graag op de Navigator. Ik weet eigenlijk niet of mijn band origineel is voor mijn horloge, maar ik denk het wel. Andere kast dan de jouwe, dus deze endlinks gaan niet passen bij mij denk ik. Mocht je ooit nog een strap of bracelet zien, dan mag je me zeker even een PB sturen!

nogmaals: geniet ze!

1 like

Gefeliciteerd! Heb deze Navigator altijd erg gaaf gevonden!

1 like

Mooi hoor!!

1 like

Gefeliciteerd Mustafa!

Een mooie lederen band is top, maar ik merk bij mezelf dat ik, ook al draag ik hem niet op staal, wel altijd de stalen band erbij wil hebben :stuck_out_tongue:

2 likes

Ziet er echt goed uit, Jim, gefeliciteerd! Mooie toevoeging van je prachtige collectie :slight_smile:

1 like

Ik zeg, GAAF.

1 like

Mooie vondst. Altijd leuk als zo’n lange zoektocht beloond wordt. Veel draagplezier

1 like

De aanhouder wint :wink: maar de brandende vraag, waar heb je hem gevonden :thinking: veel draag plezier.

1 like

een prachtige combinatie :+1:

1 like

Heel mooi! Uitgebreide zoektocht :wink:. Geniet ervan :slight_smile:

1 like

Man met smaak :+1:

1 like