NA: ''Grail watch'' Omega Seamaster 300m 2531.00.00 1993

Vrijdag avond… 20:25u
Je zit op de bank, met je Seamaster 300m 2531.00.00 om je pols.

Je opent Marktplaats, en je ziet ineens een nieuwe advertentie van Wristcandy online komen. De titel luidt: Omega Seamaster 300m 1993 NEAR NOS Full set

Dat is waar ik al circa 1,5 jaar naar op zoek ben. Direct een appje gestuurd, en om 20:28u stond het geld al bij Wristcandy op de rekening.

Maandag ochtend in de auto gestapt, en het horloge opgehaald. Wristcandy had niet gelogen. Dit is een van de mooist bewaarde exemplaren. Het horloge is nooit gepolijst. De bezel en inlay zijn als nieuw, geen verkleuring. De band is strak, en er zit nergens ook maar een mm speling. Het tritium is mooi verkleurd. Na lang zoeken zijn er enkele minuscule krasjes te vinden op de band, verder nergens. De conclusie: Dit horloge is slechts enkele malen gedragen.

Het betreft een van de eerst geproduceerde exemplaren, productie 1993. Geleverd in Italie, en een zogenaamde ‘‘Non-chronometer’’. Dat betekent dat in dit horloge het caliber 1108 zit, wat niet COSC gecertificeerd is. Zie onderstaande afbeelding voor de uitleg.

Dit horloge blijft dus, net als zijn broer met de keramische bezel, in de vaste collectie. Ik zal het horloge dragen tijdens spaarzame momenten, om zo de geweldig goede conditie zo goed mogelijk te behouden.

Wristcandy zag dat ik mijn ‘‘oude’’ Seamaster direct te koop aan bood op HF, en bood aan om deze voor een faire prijs over te nemen. Ik ging dus langs om een Seamaster op te halen, en leverde dezelfde Seamaster in… @Wristcandy bedankt voor de deal, je hebt mij erg blij gemaakt.

Nieuw en oud naast elkaar…

Hieronder enkele foto’s van mijn nieuwe aanwinst, die ik graag met jullie wil delen. (Ik ben geen goede fotograaf, foto’s zijn gemaakt met een simpele iPhone 12.)

120 likes

:ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2: Gaaf Marc!
En lekker duo zo met de zwarte Smpc ernaast.

Van harte! Geniet van je nieuwe aanwinst! :blush: :+1:

Veel draagplezier :+1:

Prachtig! Gefeliciteerd! :slight_smile:

Erg fraai exemplaar en weer wat geleerd! Was me niet bewust van dit verschil bij de allervroegste exemplaren.

Van harte :partying_face:

Heel erg mooi . Geniet er van. Wat een beauty :+1::ok_hand:

Ik heb er niet veel verstand van maar ik weet wel wat ik mooi vind en dit is er een van. enjoy !

Gefeliciteerd met de mooie NA!

Gaaf Marc!

Altijd top om te lezen als het iemand lukt om een nagejaagd model ‘te landen’.

Wat maakt deze voor jou zo speciaal?
Waarom moest het precies deze zijn? Ben ik benieuwd naar :slight_smile:.

Heel veel plezier ervan. Vast tof om lekker te vergelijken met je andere, te bewonderen, te bekijken enz. Bedankt voor het delen iig!

2 likes

Mooi!

veel draagplezier ermee!

Was ook weer gezellig! En jij blij, ik blij. Geniet ervan :watch::heavy_check_mark:

Prachtig stel, deze twee Seamasters, gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

Ooooooeh lekker man :ok_hand:t4: :partying_face:

Mooi exemplaar! Gefeliciteerd

Ik ben een soort @RLC. Ik kan niet tegen krassen. Ben het type die zijn arm op het bureau legt met een servetje tussen mijn horloge en het bureau.

Heb reeds al meerdere Seamasters 2581.00 gehad. De huidige die ik had was netjes, maar ik zocht altijd door naar een exemplaar wat nos of zgan is. Deze heb ik nu dus gevonden. Daarmee heb ik rust in de tent.

3 likes

Congrats Marc ! Kan dit soort parels wel waarderen en maakt het net wat specialer .Enjoy , maar Je hebt mijn ex Ceramic SM toch nog wel ook he :thinking::wink:

Heel erg mooi, veel plezier ervan!

Mooi man! Geniet ervan :star_struck: