NA: grail

Ergens een jaar of 4 geleden had ik mezelf een grail beloofd, ik kreeg een auto van de zaak en mijn eigen auto verkocht. Ik vond dat ik dat wel verdiend had, dat bleek toch wat lastiger dan gedacht. Verschillende malen interesse getoond in verscheidene horloges maar die magische grens van €1000+ kon ik niet doorbreken, telkens als ik er een dagje over sliep kon ik het niet verklaren waarom ik zoveel geld zou uit kunnen geven aan een horloge. Uiteindelijk was dit ook een voordeel: door veel rond te kijken veranderde mijn smaak en interesse, al kijkende zag ik streeds vaker GS voorbij komen. Ingetogen, zeer hoge afwerking en heerlijk onder de radar, het is maar gewoon een seiko voor de gemiddelde Nederlander :smile:
Dus een GS moest het worden, ook hierbij was het niet eenvoudig. Verschillende modellen hadden mijn interesse, ook daarbij ging weer veel tijd overheen. Als het toch een GS moet worden, waarom dan niet gelijk het GS uurwerk: de springdrive. O ja, iets met aanschaf prijs… Ook omdat ik de springdrive met een verzonken power reserve het mooiste vindt.
Nadat ik weer eens twijfelde over een quartz die hier werd aangeboden ook maar eens op marktplaats gekeken, ben niet echt mp gezind maar het kriebelde gewoon weer. En warempel, daar stond een SBGA001 :heart_eyes:
Een spring drive met verdiepte power reserve in champagne kleur met seiko op de plaat, ondanks mp toch maar een bericht gestuurd. Na wat over en weer gemail besloten om hem in het echt te gaan bekijken. Ja en kijken is kopen…


Inmiddels een maand om de pols en slechts 3 seconde afwijking, dikke prima dus.

Helaas was niet alles prima, het blijft mp jammer genoeg. Het zou een full set zijn en in voortreffelijke staat, toen ik daar was waren er geen extra schakels en er zaten toch heel wat meer draagsporen op. De band was te groot en ik was toch verlieft dus ach ja de deal rond gemaakt. De verkoper zou de band wel op maat maken, helaas werd er op deze manier ook de reserve schakels ontvreemd. Dat was dus een enorme domper wat een tijdje de pret bedorf, inmiddels kan ik weer volop genieten. Laat het een waarschuwing zijn dat op mp volop rare snuiters zijn, zal daar niet snel nog eens een duur horloge aanschaffen.
Weet iemand wat nieuwe schakels kosten of heeft er iemand schakels over? Zou de set graag weer compleet maken.

Nou dat was hij dan, sorry voor de lappen tekst en geniet van de foto’s dan doe ik dat van mijn grail :heart_eyes:

145 likes

Mooi horloge, geniet ervan.:+1:

1 like

Prachtig horloge, veel plezier ervan!

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd!

1 like

Schandalig mooi horloge!

1 like

Zo jammer, het uurwerk en dan met name de rotor van de GS blijf ik zooo ‘prutserig’ vinden, ik zou ze willen adviseren om eens goed naar hun Zwitserse collega’s te kijken, die hebben dat echt veel beter onder de knie imho

1 like

Gefeliciteerd! Mooi ding :relaxed:

1 like

MP schoft wel.

Desondanks mooie NA. Springdrive :heart:

2 likes

Gaaf hoor. Mooie GS. Gefeliciteerd en veel draag plezier!

1 like

Wat zie je aan de rotor? Voor mij is deze zeer hoogwaardig afgewerkt, nieuwere types hebben ook een andere rotor of bedoel je dat niet?

2 likes

Prachtig. En dan direct spring drive. Top!

1 like

Ten eerste had ik die rem maar snap niet dat veel mensen moeilijk doen over een uitgave waar je gelukkig van denkt te worden.
Vandaag heb je, en morgen is je niet beloofd.

Maar om na lang nadenken dan op op MP te gaan kopen snap ik dan ook niet :rofl:

Maar het is zeker een knap horloge, want daar gaat het immers om, geniet er van :ok_hand::fire::ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd, mooie foto’s ook! Wel @#&* van de verkoper… Sjongejonge.

1 like

Wat een beauty! Geniet ervan in goede gezondheid!

1 like

Mooi horloge zeg en prachtige foto’s. Geniet van je nieuwe aanwinst !

1 like

Proficiat! Prachtige GS.
Ik heb mezelf ook echt flink moeten overtuigen om de grens van €1000 over te gaan hoor. Hoe dan ook is het 100% de moeite waard.

Veel draagplezier!

2 likes

Heel fraai! Gefeliciteerd!

1 like

Kijk bv eens naar een rotor van Omega, IWC of Zenith, ware kunstwerkjes, stralen pracht en degelijkheid uit, dat vind ik van een GS duidelijk niet

Is ook wel een beetje Japans, functionaliteit boven vorm

1 like

Prachtig :star_struck:. Leuk geschreven ook :+1:

2 likes

Veel draagplezier met deze perfectie :v:t4:

1 like