Wat een kanon
dat vraag ik mij wel vaker af
Let wel op: die soortelijke warmte is per kg.K. Per eenheid van massa dus. Nu is een Titanium horlogekast veel lichter dan een stalen, dus per saldo schiet je er niet zoveel mee op. Als je de soortelijke warmte per volume-eenheid zou bekijken liggen de meeste metaalsoorten volgens mij helemaal niet zo ver van elkaar af.
En weer even on-topic: gefeliciteerd met de aanwinst. De detaillering en afwerking van zoān Grand Seiko vind ik altijd echt prachtig.
(maar als geheel loop ik er niet warm voor ).
Zo dan. Die dial is echt bizar mooi. Schitterend horloge. Wat een afwerking!
Soortelijke warmte doet natuurlijk minder voor het gevoel van ākoudā of āwarmā aanvoelen dan hoe snel de geleiding is. Als je bloot op een blok polystyreen gaat liggen van 10 graden celcius ter grootte van 2 kubieke meter voelt het al snel āwarmā aan omdat je warmte niet zo snel voorbij de eerste millimeters vloeit. Vooral door lagere warmtegeleiding voelt deze forse Seiko van 106 gram minder koud aan dan een dunne stalen dresswatch van 40 gram.
Daar heb je gelijk in. De hoeveelheid energie die nodig is om het titanium op te warmen of af te koelen is weliswaar niet hoger, maar door de mindere geleiding reageert het inderdaad wel trager.
106 gram ?
Geweldig !!!
mooie duiker
160gr met een paar schakels eruit. Deepsea is 210gr, zonder extensie en een paar schakels.
Mooie GS. Wel iets anders dan een GO
Laat ik erop houden dat het niet mijn smaak is
Dank je voor deze verhelderende post !
Voorāt āultieme polsgevoelā zou je eigenlijk gewoon Titanium achterdekseltjes moeten kunnen kopen⦠zodat je ook geen last hebt van Nikkelallergie enzo⦠en dat heerlijke gevoel van dit comfortabele metaalā¦
Hmm⦠ik zie hier een potentieel verdienmodelā¦
Ja en dan alle graveringen nog āffā kopiĆ«ren?
Zou dat trouwens eigenlijk niet āvretenā, Ti op 316L?
Als je door gaat rekenen hoeveel mensen nog van de serieuze horloges zijn dan kijkt hoeveel daarvan allergie-problemen gaan hebben met beschikbare staalsoorten, dan ziet welk percentage daarvan onderzoek gaat doen naar achterdeksel-materialen in plaats van het niet meer dragen van horloges⦠Ik heb daar een hard hoofd in.
Zier er prachtig uit, gefeliciteerd!
Prachtig gemaakt, erg mooi materiaal.
Allen dat lettertype voor Grand Seiko vind ik niet mooi en niet bij het horloge/merk passen.
Beetje christo lube 111 op de schroefdraad ?!