NA "Grand Seiko (licht)blauw past bij jou"

Prachtig horloge?

1 like

Prachtig verhaal! Gefeliciteerd. En inderdaad zijn bijna alle horloges mooier onder daglicht dan onder kunstlicht.

1 like

Gefeliciteerd, prachtig!

1 like

Fantastisch mooi horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Ah, GS, heb ik ook een zwak voor…prachtig horloge, geniet ervan! Idd een mooie rustige dial, heek mooi!

1 like

Heel mooi horloge. Zo’n horloge verkoopt zichzelf eigenlijk. Wanneer je hem eenmaal hebt omgehad is er geen weg terug. Geniet ervan en drop af en toe eens een fotootje in het GS topic!

1 like

Wat vond je daarvan eigenlijk? Ik heb die alleen in kunstlicht gezien, en vond de wijzerplaat net wat te zilverig en glinsterend. Ik dacht op basis van foto’s dat hij gewoon mat wit zou zijn, zoals een snowflake (uiteraard met een ander reliëf in de wijzerplaat).

Inderdaad! :white_check_mark:

2 likes

Super gaaf!!?

1 like

een prachtige GS,
draag hem met plezier

1 like

De eerste drop deed ik gisteren. Zal dat vaker doen. Zeker als ik foto’s in goed daglicht heb kunnen maken.

De SBGY013 heb ik vooral bekeken i.v.m. de bracelet. Las eerder dat zo’n stalen band al iets van 900 van rekening naar rekening laat vloeien. De witte wijzerplaat vond ik duidelijk iets te knisperfris aanwezig. Lichtblauw is subtieler. Zeker omdat de snaarstrakke en vlijmscherpe indices en de polish zoveel doen met het omgevingslicht. Da’s plenty shine voor mij. Overigen de “013” niet in daglicht gezien, voor de goed orde.

1 like

Je verwoordt het goed. Je zou het tegenovergestelde verwachten, maar niets is minder waar.

1 like

Mooi kwartetje GS’en zeg, de 295 vind ik ook een heel bijzonder stuk. Helaas nog niet in het echt mogen aanschouwen. De Skyflake en de Omiwatari heb ik al naast elkaar gepast bij de AD, samen met de white birch. Ik heb toen de SBGJ219 zwarte hi beat gmt gekocht en mijn gedachten stonden niet echt op de Omiwatari.

Ik vond de Skyflake naast de Omiwatari toen wel opvallend blauw, bij de Omiwatari was dat een stuk subtieler. Wat me vooral meeviel aan de Omiwatari was dat heerlijk profiel, met het gebold saffier en die platte bezel en geborstelde kast eronder. Door de glinstering van de plaat onder de spots vond ik de Omiwatari wat aan de dressy kant, maar ik heb hem niet in daglicht kunnen bekijken helaas :slight_smile:

De plaat is inderdaad glinsterend, net zoals de white birch en de Omiwatari. Dat hield me ook wat tegen op dat moment, maar die AD spots helpen niet natuurlijk.

1 like

Hoi Peter, gefeliciteerd met deze mooie GS met een prachtig uurwerk.
Wens je er een fijne draagtijd mee :ok_hand: :+1:

1 like

In mijn (beperkte) tijd met deze horloges, zou ik ze als volgt categoriseren op dit vlak:

Glinsterend: SBGY013, White Birch hi-beat SLGH005

Mat: Omiwatari SBGY007, White Birch Spring Drive SLGA009, Skyflake SBGA407, Snowflake SBGA211

1 like

Mooi, gefeliciteerd

1 like

Proficiat!! De kleur van de wijzerplaat is zo mooi, deze komt niet tot zijn recht op de foto. Daar moet je nog op oefenen :wink: Goed dat het metertje van de spring drive niet te zien is, dat zou afbreuk doen aan deze schoonheid! Mooie keuze, echt top!

1 like

Prachtig!

1 like

Dank!

Terecht punt. Dit was een 10-minuten-van-foto-tot-upload actietje. Ga zeer zeker nog eens met daglicht, witbalans correctie, etc. aan de slag. Met inmiddels een horloge of… nou ja, een aantal :slight_smile:

Grote fan hier van GS, veel plezier ermee.

1 like

Prachtig horloge. Veel draagplezier.

1 like