NA Grand Seiko quartz SBGP009

Soms zit er een horloge in je hoofd waar je niet vanaf komt. Bij mij zijn dat doorgaans meerdere horloges, maar wat het horloge sowieso moest hebben, was een champagnekleurige wijzerplaat. Ook wilde ik weleens een quartz proberen. Daarnaast liever niet te groot, tussen 36- en 40mm.

Waarom quartz? Simpel, ik vind het weer op tijd zetten van mijn automaat maar gedoe en mijn idee is om mijn Aqua Terra vaak genoeg te dragen om deze niet op tijd te hoeven zetten.

De kenner zou zeggen, kijk eens naar de oude versie Aqua Terra in 36mm. Dat doe ik dus dagelijks, omdat die om de pols hangt van mijn vriendin. Dat is overigens ook echt een plaatje!!

Kijk maar:

De Longines-fan zou zeggen: bekijk ook eens de Spirit in 37mm. Gepast bij Van Willigen in Den Haag (fijne tent), maar het horloge valt een beetje buiten budget en ik was al niet van plan om uberhaupt een 1k+ horloge te kopen dit jaar.

Kijk maar eens hoe mooi die Longines is:

Maar goed na wat rondzwervingen kom ik bij Grand Seiko uit en zoek gericht op de SBGP009 die met z’n 40mm een goede maat heeft. Een quartz-uurwerk die een paar jaar geen onderhoud nodig heeft. Verder rond de 47mm lug-to-lug wat prima is voor mijn ongeveer 17cm polsen. Even zoeken op Chrono-24 en daar staat er eentje. In Kroatie van een particulier.

Nu heb ik een commerciele baan, maar lijk in mijn normale leven een middelmatige onderhandelaar te zijn, (te) goed van vertrouwen en volg vaak mijn gevoel wanneer het op verkopers aankomt. Contact gezocht, na 4 zinnen besloten dat de beste man wel te vertrouwen is, klap erop gegeven en wachten maar.

Vanochtend GLS mogen verwelkomen en there it is:

Mijn conclusie: wees (niet te) goed van vertrouwen, volg je gevoel :grinning:. Het horloge is top en inderdaad nagenoeg in mint-staat.

46 likes

Dat schept een band. :slight_smile:

Ik heb de SBGP011G, en ofschoon ik een tijdje niet wist of hij niet te groot voor me is draag ik 'm vaker dan m’n Santos, grappig genoeg. De onafhankelijk verzetbare uurwijzer is fantastisch.

Gefeliciteerd met je GS! Veel plezier er mee.

3 likes

Mooie aanwinst !
Gefeliciteerd :grinning:

2 likes

Onder de 1k? Lekker dealtje zeg :ok_hand:

Geniet ervan, prachting en als je quartz zegt zeg je natuurlijk Grand Seiko!

1 like

Geweldig horloge! Altijd al interesse gehad.

1 like

Proficiat met de prachtige GS :ok_hand:volop genieten maar !

1 like

Mooie GS man, geniet ervan. :ok_hand::+1:

1 like

Mooie GS, proficiat.

1 like

Ik geloof je, maar: op basis van de foto’s kan ik me nog geen beeld van je vriendin vormen :stuck_out_tongue:

On topic: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

2 likes

Oh ja aan die afspraak heb ik me niet kunnen houden… 🫣

:joy::joy: eentje met champagnekleurig haar, een beperkte leg-to-leg, nagenoeg geen krassen, altijd voorzichtig mee omgegaan en kan 150 meter door het water zwemmen.

2 likes

Wauw! Deze zit ook in mijn hoofd.

1 like

Heel mooi, goede keuze!

1 like

Heel mooi horloge. Zoiets staat ook op mijn lijstje. Maar snelle blik op C24 leert dat je met een aankoop van <1k een goede deal hebt gedaan.

Herken verder wat je schrijft over particuliere verkopers:)

1 like

Wellicht wat verwarrend, maar ik heb me helaas niet kunnen houden aan mijn voornemen om het onder 1k te houden :weary::weary:.

1 like

Mmm, harige polsen als ik de tekst volg :joy:

Gefeliciteerd met de aanwinst :partying_face:

3 likes

Prachtige NA GS! Congrats :partying_face:

1 like

Helaas is daar maar 1 remedie voor!

1 like

Schitterend! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge, veel plezier met je NA

1 like