Grand Seiko altijd +1. Ik wens je een mooie tijd met dit iconische model.
Ik ben al aan het experimenteren met mijn camera + macrolens, maar moet 'm op een statief zetten voor een lange sluitertijd, klein diafragma en grote scherptediepte. Wordt vervolgd.
Je weet het niet, maar ik heb gedurende deze hele queste naast je gezeten.
Heb de bammetjes vastgehouden voor je tijdens de rit van 2,5 uur heen, en 2,5 weer.
Heb er voor gezorgd dat de boom niet zou vallen (een witte berk)
Heb de afdruk van de tanden in het stuur weer weggewreven en heb de auto weer afgetankt.
Heb de horloges ter vergelijk getoond en heb de spelfouten (heel weinig trouwens) uit jouw verhaal gehaald.
Ik ben zelfs blij voor jou…
Dusssss…dus vind ik dat ik recht heb op…
,
Een mooi verhaal, een mooi horloge, een mooie tocht.
Enjoy
Hahahaha, dat kan ik bevestigen ,en je bent geen knapperd, maar hé, who cares, je hebt humor en je kunt ook goed verhalen schrijven. Foto’s zijn nooit een probleem geweest…

geen knapperd
Grappig genoeg vind mijn vrouw dat dan weer wel, maar ik denk er het mijne van.
@rival, soort voor de off topic. Plaatje voor de sfeer zou goed zijn. Kun je direct door naar het GS topic voor de crosspost.

Heb er voor gezorgd dat de boom niet zou vallen (een witte berk)
De berk die pal voor ons huis staat gaf en geeft geen krimp. De boom die om dreigde te vallen was een fijnspar. De meeste loofbomen kunnen beter tegen storm dan naaldbomen door hun diepere en zwaardere wortels.

heb de auto weer afgetankt.
Dat aanbod sla ik niet af want laatst werd het maximale bedrag (€ 125) behaald nog voor de tank vol zat . Voor dat bedrag koop je een leuke beater. Sterker: voor dat bedrag kocht ik mijn onvolprezen Orient automaat.

fijnspar
Ik wilde alleen maar een lijntje leggen naar de GS met White birch wijzerplaat.

€ 125) behaald nog voor de tank vol
Same here, en dattis jammer want anders…
En nu genieten !!!

maximale bedrag
Waar rij je in joh? Ik tank voor zeven tientjes, auto vol, 700km actieradius.

Waar rij je in joh?
We gaan off-topic.
Ik rijd in een Volvo V70 m met 140 PK motor en een tank van 70 liter. Toen de prijs van peut € 2,25 was kon ik dus “maar” 55 liter tanken.
De Volvo is ruim 20 jaar oud en kostte aanmerkelijk minder dan m’n GS. Life is all about priorities…

Zo’n lang lulverhaal ophangen en dan 1 (zegge: één) foto van het horloge posten, da’s een deceptie.

Lees dat er nog een mooie serie foto’s aankomt. Ik wacht het rustig af. Geniet ervan!

1 foto is wel een beetje karig…dat hadden er gerust meer mogen zijn

mooi verhaal om te lezen met zo weinig foto’s…
Er zit muziek in kritiek, dus hierbij wat extra foto’s. Zoals je kunt zien vertoont de kast duidelijke gebruikssporen, maar dat weerhoudt me er niet van om volop te genieten van dit horloge. Sterker: over een swirl erbij hoef ik me geen zorgen te maken, dus geen gekwee met dat ding. We gaan zien wat de light polish bij de servicebeurt in 2023 of 2024 voor verbeteringen met zich meebrengt.
De foto’s zijn qua light onder moeilijke omstandigheden genomen met een Sigma 70 mm/f=2,8 EX macrolens op een Sony Alpha 550.
Mooi te zien dat mensen ook kunnen genieten van een gebruikte GS
De pracht van de wijzerplaat blijft altijd en je moet niet wakker liggen van een krasje meer of minder zo
Hallo, Ik wou ook een Seiko kopen maar ik zit eens een paar foto’s te bekijken maar klopt het dat zelfs de horlogekasten van plaatstaal gemaakt worden?
Groeten Frank.
wat bedoel je met “zelfs van plaatstaal”? je verwachtte het niet want het is super degelijk of o jee geen plaatstaal want dat is …
Die hele dingen zijn van top tot teen plaatstaal zo te zien. Wat ik dan niet begrijp is dat zelfs mensen die er verstand van hebben zeggen dat de afwerking superieur is aan bv Rolex. Zeer eigenaardig.
dit horloge is van Titanium… Maar de afwerking van Grand Seiko staat voor alle modellen op een hoger plan dan Rolex inderdaad
Ja van een rol titanium dan. Overal kieren ook bij de verbindingen zelfs gescheurd plaatstaal. Sorry niet voor mij.
beter van niet dan
Ja ik ben voorgoed genezen. Maar raar dat men er zo enthousiast over is die afwerking.