NA Grand Seiko SBGN005

Beste mede liefhebbers… deze week mijn tweede aankoop gedaan bij Ton van Grinsven Juweliers in het altijd gezellige ‘s-Hertogenbosch :smiley:

Laatst was er een topic gaande over hoe het voelt om een luxe horloge te kopen… Hierin heb ik mijn ervaring verteld dat het niet aan de prijs ligt hoe het voelt om iets te kopen, maar aan de mensen die je helpen in de betreffende zaak! Op deze manier ben ik dan ook weer terecht gekomen in ‘s-Hertogenbosch… Ton is geen dealer van Grand Seiko, wel van Seiko… ik dacht: zouden ze me misschien kunnen helpen met de Grand Seiko :thinking: Ik wist precies wat ik wilde zodat het voor hen ook “makkelijk” informeren was… en in no time kreeg ik het verlossende telefoontje; Hoi MannetjeMar, ik heb goed nieuws en omdat je zo enthousiast was heb ik hem meteen besteld! Me happy :smiley::sunglasses:

Afgelopen week deze schoonheid opgehaald: de Grand Seiko SBGN005… er is al veel geschreven over de GS op het forum en het klopt, het klopt gewoon: ze zijn prachtig!!!

Plaatjes…

De wijzerplaat speelt met het licht; de ene keer zwart en in de zon een prachtige sunburst blauwe schittering…

Qua afwerking en detail doet hij niets onder voor mijn Explorer…

Op het forum lees ik ook nog wel eens dat mensen de betreffende prijs niet over hebben voor een quartz horloge. In dit geval van de Grand Seiko hoeft je daar niet over in te zitten is mijn mening! Het is een prachtig afgewerkt horloge. Zowel van buiten als van binnen! Het komt als een hele mooie set… en als klap op de vuurpijl —> hij staat altijd op tijd als je hem om de pols slingert! #superfijn

Nog een paar plaatjes dan maar…

Dank voor het lezen en kijken :pray:t3: Mocht je twijfelen voor zo’n kekke quartz; ik zeg gewoon doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

MannetjeMar

77 likes

Gefeliciteerd en mooi om te zien dat er weer een GS op het forum is gearriveerd en een hele mooie ook nog!

1 like

Dat kan je andersom niet zeggen :wink:

Gefelicteerd met deze prachtige GS

4 likes

Prachtig, geweldige keuze

1 like

Wowwieeee… Prachtig horloge hoor.

Persoonlijk vind ik dit één van de mooiste GS’en! :star_struck:

1 like

Kan me goed voorstellen dat je hiermee héééél blij bent. Kost ff wat, maar dan heb je ook wat!

1 like

Ziet er top uit ,

1 like

Een vraag van een leek.

Wat is de rode wijzer ?

Een prachtig horloge…:+1:

1 like

Kan hij wel zeggen maar dan zou hij liegen :see_no_evil:.

Gefeliciteerd, pracht exemplaar

1 like

Dat is voor de tweede tijdzone, het is een gmt.

1 like

Dank je

2 likes

Thenks mensen :smiley: Ben er ook mee in mijn spreekwoordelijke nopjes :sweat_smile:

@Tonnieb leuk dat je je vraag gewoon even stelt! @Jasper heeft hem al kort beantwoord… de rode wijzer is inderdaad de gmt wijzer. Deze wijzer loopt op de aanduiding van de lunette mee… op de buitenzijde staan cijfers van 2 tot 24 met daartussen een punt… als hij op 2 staat is dat 2 uur ‘s-nachts, staat hij op 14 dan is het twee uur ‘s-middags. Nu heb ik hem zo ingesteld dat de normale wijzer set ook deze tijd aangeeft… stel dat je naar een andere tijdzone gaat kun je de kroon los schroeven en zo de uren wijzer op Londen of New York tijd stellen. De rode wijzer blijft dan op je Nederlandse tijd lopen. Je blijft dan in één oog opslag zien hoe laat het thuis is!

Volgens mij vertel ik het zo goed… maar dat is in ieder geval het idee. Zelf ben ik niet zo’n reiziger buiten Europa. Gewoon een gaaf horloge met een mooi stuk techniek aan boord :sunglasses:

2 likes

Heel mooie GS deze!
Geniet van je aankoop, veel draagplezier toegewenst. :+1:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Sow, die is lekker. Gefeliciteerd

1 like

Prachtig horloge.
Veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd! Echt een heel mooie!

1 like

Mijn beste,

Magnifiek!!
Wat een beauty!!
(Schitterende foto’s ook)
Ik wens je derhalve een ruimhartige tijd met deze mondiale tijdgenoot. :globe_with_meridians:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Hf wordt overgenomen door GS. mooi veel plezier ermee !!

1 like

Grand Seiko… het nieuwe Rolex :stuck_out_tongue_winking_eye::joy::rofl: #sorryRboys… maar ik heb “recht” van spreken met een paar Rrrr’s in de collectie :grimacing:

3 likes