NA: Grand Seiko SBGR305 Limited - Photo-heavy

Ik kan maar één ding bedenken en dat is dat er geen micro adjustment op de gesp aanwezig is.

2 likes

Klopt wel inderdaad.

Maar ik moet wel zeggen, omdat er twee halve schakels bij zitten krijg je altijd de goede maat te pakken. Zo zijn twee halfjes weer net iets meer dan 1 hele. Alleen snel verstellen is natuurlijk een probleem.

2 likes

Ik heb twee Seamasters en voor de 2531.80 heb ik twee half links.
Maar tóch nét niét de fijne fit kunnen krijgen.

Daarom dus de nieuwe adjustable clasp in bestelling bij Van Baal Juweliers in Nijmegen.

Kost trouwens wel dikke knaken … :open_mouth:

1 like

Heb je geëxperimenteerd met wisselen van 1 hele voor twee halve of andersom?

3 likes

Ja ik alle combinaties geprobeerd. Nu zitten er twee halve links in de band. Maar tóch … het is het net niet.
Wilde het horloge eerst verkopen maar ik vind m zó mooi dat ik geïnvesteerd heb in de clasp.

2 likes

Puike tip is dat, inderdaad. Werkte bij mij ook goed.

3 likes

Mooi verhaal en nooie foto’s, geniet er van

1 like

Gefeliciteerd met de fantastische aankoop !
Ik ben jaloers ; )
Had GS al eens bekeken maar je neigt toch naar Swiss made, onbewust. Kwestie van los durven laten.
Ik ga me verder verdiepen in GS en me voorbereiden op mn eerste aankoop. (lees : sparen)
En op een dag… Banzai !

1 like

Wow wat een prachtig horloge. @datwilikookwel

1 like

Gaaf horloge zeg! Ik zag jouw exemplaar voorbij komen in een ander topic en toen ben ik even gaan googelen. Ik kwam via google zowaar weer uit op het horlogeforum. haha

Ik vind vooral de vorm van de kast erg mooi. Is dit een bepaald type kast wat Grand Seiko voor meer modellen gebruikt?

1 like

Dank je. Nee deze kast is wel uniek qua opbouw. De gelaagdheid vind je op deze manier nauwelijks terug bij GS.

Het spel van licht en schaduw (deels volgens hun grammar of design principe) hebben ze er wel mooi in verwerkt.

1 like

Jawel, maar aangezien het nog steeds een automatisch horloge is, is er na verloop van tijd natuurlijk wel een afwijking. Al was dat bij deze “slechts” een luttele -0,9 seconden per etmaal.

2 likes