NA: Grand Seiko SBGR305 Limited - Photo-heavy

Interessant… :thinking:

1 like

De SBGR305 is in de eerst uitgave van Grand Seiko nadat ze als zelfstandig merk, weliswaar nog steeds onder de Seiko groep, zijn gegaan. Vandaar dat Seiko “mist”.

1 like

Ja dat bedoelde ik. Eerlijk gezegd vind ik de “nieuwe” dials mooier. Rustiger ook.

1 like

Tsja, of het nu op poedersuiker of sneeuwvlokjes lijkt… beiden op een bepaalde manier prachtig wit, kunstig is het in ieder geval. :wink:

1 like

Ik dacht even dat zij het met ander heel fijn wit poeder associeerde… :astonished: :grin:

1 like

:grin: :crazy_face:

Oef… :joy:

Dan kijk ik er niet meer van heel dichtbij naar. En er niet aan ruiken…

1 like

Wat ik even in alle GS reuring heb gemist, heb je die GS handwinder nog in reparatie liggen of wat is daar mee de bedoeling?

1 like

Die heeft op papier reeds plaatsgemaakt voor deze. Is onderweg vanuit Japan. Met dank aan Paul.

1 like

:+1:

2 likes

Twee van deze grootheden kan/wil ik me niet permiteren. Dan slaap ik helemaal niet meer. :wink:

Op één been kun je niet lopen…

1 like

Nee, da’s waar. Dan neem ik zo nog even twee borrels. Als ik dubbel ga zien… etc. :sunglasses:

1 like

Spachtelputz noemde een ander lid het

2 likes

Spectaculair mooi Jaco!! Mooi verwoord en super fraaie foto’s. Veel en lang draagplezier toegewenst.

1 like

Kan ik me ook iets bij voorstellen, mits je wel van heel dichtbij kijkt.

Na het even grondig verder verdiepen in dit horloge, heb ik inmiddels begrepen dat de wijzerplaat ook een bijnaam à la “Snowflake” heeft. “Silk”, en dan met name betrekking hebbend op Japanse zijde.

En ik moet zeggen dat ik ze geen ongelijk kan geven (fotootje van het web):

12 likes

The slik man with the silk dial😎

1 like

Nashiji dial…

1 like

Twee werkelijk schitterende Grand Seiko modellen :heart_eyes:

2 likes

Het is om van te kwijlen … al die magnifieke Grand Seiko horloges hier.

2 likes