NA: Grand Seiko SBGR305 Limited - Photo-heavy

Wederom prachtig :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Supermooi horloge. Die wijzerplaat ook geweldig. Enige waar ik niet aan kan wennen is het lettertype. Dat “Gotische”. Maar werkelijk mooi verder :+1:t2: :+1:t2:

1 like

Nondeju, weer zo’n Japanse parel. Wanneer houdt dit nu eens op?

Weer mooi gepresenteerd hier Jaco, en werkelijk schitterende foto’s.

:sunglasses:

2 likes

Tsjonge dit begint echt nana nana naaaa NA te worden. :notes::notes::notes::notes:

1 like

Zo merkte een fofumgenoot terecht op dat op de SBGX297, zoals @daffie die nu heeft, de lugholes gefaceteerd zijn…

1 like

Goh dat was mij ook opgevallen :joy:

1 like

Het is allemaal al hierboven gezegt… prachtig horloge en super mooi fotowerk :heart_eyes::ok_hand:

1 like

Alle superlatieven worden weer uit de kast gehaald betreffende de Grand Seiko’s en toegegeven, ook ik vind ze erg mooi.

Maar blijkbaar mag iedereen oppervlakkige aanmerkingen hebben op Rolex, maar o wee als je het durft om iets aan te merken op de lieveling van het Forum.
Laat ik nu zo’n eigenwijze zak zijn :smile:

Wat kan er volgens mij dan beter aan een GS ?

Afmetingen bv. Blijkbaar heeft Rolex, naast marketing wel geld over voor het ontwikkelen van plattere uurwerken.
De dikte van veel GS horloges is nl tegen het belachelijke aan.

Een 3 wijzer dresser van 13,7 mm ? En een shirt aan moeten trekken met wijde mouwen ? Verre van elegant vind ik.

Een 600m GS duiker van €12k is naast 47mm diameter, 17mm dik. Lekker bruikbare afmetingen. Is dit om haaien af te schrikken ? Blijkbaar is de polijstkunst belangrijker dan draagbare afmetingen, zelfs op een duikhorloge.

Makkelijk om Rolex af te branden, maar je zou ook kunnen denken dat ze andere prioriteiten hebben dan Seiko dat heeft voor hun Grand Seiko’s.
Ik vind beide merken geweldig, maar de filosofie van Rolex past beter bij mij.

Voor de duidelijkheid: ik vind het horloge van de topicstarter echt een fantastisch kunstwerk, en een lust voor het oog, ondanks dat ik niet in de verleiding kom om er een aan te schaffen.

6 likes

“Laat ik nu zo’n eigenwijze zak zijn”

Doe dat dan ergens anders en niet in een NA

4 likes

Hier heb je een punt dunkt me. Ik ken een HF lid en ex-GS bezitter die dit punt ook als nadeel noemde (en wellicht heeft dit bijgedragen tot het opruimen…)

1 like

Dus in een N.A. topic mag geen kritische noot worden gekraakt? Alleen veren in de …wordt wel erg saai hoor…

5 likes

Eh… Natuurlijk, zie de foto’s.

Dat!

:hugs:

Nah, als het niet te gek wordt. :wink:

1 like

Ik vind persoonlijk een NA topic daar niet echt de plek voor. Voor mij is zo’n topic om blijdschap over jouw nieuwe aanwinst te delen met de groep. Niets meer…niets minder. Kritische noot prima, maar het moet vervolgens niet het mooie topic verzieken. (Ps niet dat dit hier aan de orde is…just saying)

4 likes

Nog even hierop. Wel is het zo, wat ik in het begin van het topic al zei, dat er aan de kant van sommige andere merken, te lui om mezelf na te lezen, :wink: wel snel aangebrande reacties zijn… Dus dat zegt wel iets over GS.

Het lijkt blijkbaar en bedreiging te zijn voor het imago van bijvoorbeeld Rolex. Afgaande op een aantal leden althans. Tenminste, zo komt het af en toe wel op mij over.

Ik zeg niet dat het zo is, en de een past de Rolex beter en de ander de GS, zoals ik hierboven al zei.
Smaken verschillen en over afwerking kan gediscussieerd worden, maar dat gebeurt al in minstens 3 andere topics . :slight_smile:

En dus, wat David zegt. :slight_smile:

3 likes

Ik ben het helemaal eens dat een NA topic niet de plaats is voor een kritische noot, maar ik heb ten eerste de topicstarter gecomplimenteerd met zijn prachtige aanwinst, maar vond het tegelijkertijd niet misplaatst om te reageren op de vele negatieve Rolex opmerkingen hier, wat blijkbaar wel mag bij een NA topic

2 likes

:hugs: punt is duidelijk en ik waardeer je compliment echt.

1 like

Die vond/vind ik dus ook misplaatst…(bijv de reactie van mafkees, waarop jij reageerde).

It’s all good :+1:

2 likes

Wellicht mijn eigen reactie daarop ook. Denk ik, dus wellicht ben ik ook debet aan de reactie van Rob.

Feit voor mij blijft. GS is kunst en ik ben er superblij mee.

4 likes

Same here! :ok_hand::sunglasses:

2 likes