NA Grand Seiko SBGV223

Eind deze maand start ik bij mijn nieuwe werkgever, dus ik had weer een goed excuus om op zoek te gaan naar een nieuw horloge!

Ik zat al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een GS SBGX, maar ik twijfelde over de 37mm en had daarom nog niet op de bestelknop op Chrono gedrukt.
Een mede HFer gaf de tip om een oproepje te plaatsen, zodat ik misschien kon passen bij iemand die het horloge in zijn collectie had. @Fate_Amenable_To_Change gaf hier gehoor aan en die gaf mij de mogelijkheid zijn prachtige collectie te mogen bekijken, waarvoor nogmaals dank :pray:

Mijn twijfels werden bevestigd over de maatvoering en Chris gaf mij het advies om eens te kijken naar de 40mm SBGP serie. Bij thuiskomt de Seiko Boutique in Amsterdam een mailtje gestuurd, maar helaas hadden ze de SBGP niet op voorraad en die kwam waarschijnlijk ook niet meer. De verkoper gaf als alternatief de SBGV, ook een 40mm met de prachtige diepzwarte wijzerplaat. Het verschil is dat je met de SBGP de uurwijzer kunt verzetten zonder het horloge te stoppen, handig voor als je veel op reis bent maar niet perse een optie die ik zou gebruiken. Daarin tegen heeft de SBGV een zwarte datumplaat wat ik optisch echt een pluspunt vond!

Conclusie: op naar Amsterdam om het horloge te passen, voor de zekerheid de 37mm daar ook nog eens gepast maar toch de knoop doorgehakt en voor de 40mm gekozen! De foto’s doen het horloge geen recht, zoals al eerder genoemd heeft het horloge een prachtige diepzwarte wijzerplaat en hele mooie gepolijste indexen die schitteren in het zonlicht.
Enige kritische puntje is dat ik het horloge moelijk passend krijg. Met het koudere weer is het prima te dragen, maar als het wat warmer is zit het horloge snel weer te strak en loop je weer te kloten met de schakels, maarja het mag de pret niet drukken. En nu wat foto’s hoor :wave:

116 likes

mooi hoor! :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand: Heel mooi :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Super altijd mooi een classy GS!

1 like

Prachtig, veel plezier ervan.

1 like

Wat een beauty! Heel veel draagplezier gewenst.

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd!

1 like

tof uurwerk :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Fraaie GS! Gefeliciteerd!

Edit: wat is dat voor boek van Taschen, @Swashy ? Zie dat de naam GS er ook op prijkt :face_with_monocle:

1 like

Proficiat, prachtig horloge👌🏻
Heel veel draagplezier :+1:t2:

1 like

Kijk eens op de site van San Martin, die verkopen hun heel nette band met “glidelock” ook los.
Dan hou je de originele band in nieuwstaat :innocent:

Veel plezier met je aankoop.

1 like

Prachtig horloge. Heel stijlvol.

1 like

Gefeliciteerd met deze top NA! :+1:

1 like

Prachtige cleane Grand Seiko! Geniet ervan! :+1:

1 like

Gefeliciteerd :partying_face: :heart_eyes:

Veel draag plezier :wink:

1 like