NA: Grand Seiko SBGV225

Gister was ik de hele dag een beetje latent gespannen en opgewonden. Immers, UPS was onderweg met een pakketje. En volgens de app was het al rond een uur of 8 onderweg gegaan. Ik volgde de voortgang met interesse. Zo rond een uurtje of drie stopte het bruine busje voor mijn residentie. Zo blij en enthousiast als een kind nam ik het pakketje aan.

Ik heb even de tijd genomen om het pakket voorzichtig te ontmantelen en het proces van uitpakken op mij in te laten werken. Na het zorgvuldig verwijderen van enige dozen, omdozen, rijstpapier en wat dies meer zij kwam ik oog in oog te staan met het door mij felbegeerde kleinood. Het was een meer dan plezante ontmoeting.

Ik heb het horloge (SBGV225) eerst even door mijn handen laten gaan, bezoedeld en bepoteld en er daarna even aan geroken om zo alle zintuigen even te prikkelen. Dat zouden meer mensen moeten doen. Dat schept een diepere band met je tijdwijzer. Toen de band op maat gemaakt. Drie schakeltjes eruit en twee halve laten zitten. Het zit perfect! Maar godsammekrake, die schroefjes zijn wel heul erg klein. Voorwaar geen sinecure!

Afijn, over de afwerking, uurwerk, accuratesse, finish, Zaratsu, wijzers en indexen hoef ik jullie niets meer te vertellen. De kleur van de wijzerplaat daarentegen is magisch. Welke magnifieke schakeringen van de kleur blauw laat deze zien. Een bont palet van donkerblauw naar violet. Rijk van uitstraling zonder ordinair te worden.

Vooralsnog kan ik mijn ogen er natuurlijk niet vanaf houden. Mijn honger is, voorlopig, weer even gestild.

86 likes

GeWelDig deze! Bovenaan mijn wensenlijstje! :heart_eyes::star_struck:

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Waar heb je m vandaan? UK.?

1 like

Amazing! :heart_eyes: Van harte en geniet ervan! :smile: :+1:

1 like

Kijk, dat zijn de betere NA’winsten :+1::+1::clinking_glasses:

1 like

Fantastisch mooi deze GS :ok_hand: Van harte…een uitstekende keus. :+1:

1 like

Mijn complimenten voor je fantastische schrijfstijl en felicitaties met dit prachtige horloge…

1 like

Allereerst, omdat jij dit ook bij mij zou doen Anacharsis:

Was de doos zo groot dat hij met een heftruck is bezorgd? :smiling_imp:

Dat gezegd hebbende:
wat een prachtige GS. Ik heb er veel op het forum voorbij zien komen maar het was steeds die met de blauwe wijzerplaat die me het meeste aansprak.
Ik was wel geschokt dat je je Grand Cocktail verkocht, maar dit is wel een heel waardige vervanger.

Heel veel plezier ermee!

3 likes

Prachtige GS :+1::ok_hand:t2:

1 like

:heart_eyes:

1 like

Een prachtige verschijning, veel plezier er mee!:ok_hand:t2:

1 like

Schitterend. Proficiat!!

1 like

Holy s**t :heart_eyes::heart_eyes:.

Briljant, buitengewoon, fabelachtig, fantastisch, geweldig, weergaloos!

Euh eigelijk is het gewoon een lelijk ding :lying_face::lying_face:.
Ik zou er nog een plek voor vrij kunnen maken :rofl::rofl:.

Geniet er van kerel, echt gaaf!

1 like

Haha…oepsie :roll_eyes:(aangepast).

Mooi man! Gefeliciteerd er mee! Deze 62GS kast is ook erg mooi, geeft net een wat sportievere uistraling dan de 44GS kast van de mijne, maar ze blijven retestrak.

Dat dus. De mijne neigt naar donkerblauw tot groenblauw/turquoise, maar het is iedere seconde weer anders. Ik hoop dat je er maar lang van moge genieten… Ik kan uit ervaring zeggen dat ze niet snel vervelen.

1 like

Wat een prachtige blauwe/groenblauwe plaat!! Schitterend! :ok_hand: Gefeliciteerd!

1 like

Precies, oogstrelend dit. 🥰 Ook de jouwe nog in overweging genomen. Maar idd vanuit het ietwat sportievere oogpunt voor de 225 gegaan. Hoewel de 44gs kast ook niet te versmaeden is. :kissing_heart:

1 like

Mag ik u allen reeds bijvoorbaat danken voor alle felicitaties en loftuitingen. :+1::+1::+1::+1:

3 likes

Mooie seiko!

Veel draag plezier.

1 like