NA: Grand Seiko SBGV225 🤩

Besten,

Mijn vriendin een verlovingsring, ik een verlovingshorloge… Dat was het excuus voor een nieuw horloge :joy:. Ik was eigenlijk wel content met de collectie (voor het eerst in 7 jaar addictie), maar er was nog wel ruimte in de kist.

Het is een GS met 9F quartz-uurwerk geworden. Ik heb er eerder 1 gehad (een duiker) en kan de kwaliteit/afwerking van deze horloges en de historie/techniek van de HEQ zeer waarderen (10sec afwijking/jaar, double step raketmotor met anti-whiplash en meer van die foefjes).

Het door mij gekozen exemplaar, de SGBV225 (40mm kast, blauwe sunburst wijzerplaat), is zowel sjiek als sportief te noemen en een goede toevoeging aan mijn collectie, met met name duikers.
Ik heb nog getwijfeld over de maat, deze 40mm oogt namelijk wat groter dan bv mijn Rolex 16570 en 14060 (ook 40mm kast, maar kleinere wijzerplaat/meer bezel), maar door de geringe dikte van 10mm draagt ie top op mijn 17.5cm pols (en de 37mm variant vond ik bij passen toch iets te klein).

Er zijn meerdere kleuren wijzerplaten voor dit model, maar voor mij sprong de schitterende blauwe sunburst er echt uit! :sun_with_face:
Verder bevalt de simpelere (‘oyster’) 3-link band goed, mooi geborsteld met een subtiele gepolijste bevel.
Echt prachtig is ook de afwerking en detaillering van de wijzers en indices (ribbed, for her pleasure), wat een vakmanschap!
En natuurlijk de Zaratsu gepolijste kast. Ik ben blij met de geborstelde bovenzijde van de lugs, daarom is het horloge (in combi met de band) als geheel niet te ‘shiny’ (de reden dat ik mijn DateJust 116200 verkocht heb b.v.).

Kortom, ik ben een blij man! Vanwege het horloge en ook een beetje dat ze ‘ja’ heeft gezegd natuurlijk :sunglasses:. Het zijn beide blijvertjes.

Hierbij een (eigen) fotootje:

Dank voor de aandacht!

115 likes

Gefeliciteerd x 2

1 like

2x prachtig.

1 like

🥳👍

1 like

Prachtig.

1 like

Mooi hoor! Veel draagplezier toegewenst met deze heerlijke NA!

1 like

Hatsaa , gefeliciteerd.

Ohw , en natuurlijk ook met het ja-woord :smile:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze gezaghebbende verworvenheid!!
Sportief, chique en bovenal een solide tikkend hart!!
Ik wens je er dan ook een uitmuntende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Prachtige aanwinst, veel plezier met dit super horloge.

1 like

Mooi excuus, mooi moment, mooi horloge!
Geniet er van.

1 like

Mooie aanwinst en geniet van beide :+1:t2:

1 like

Proficiat! Prachtige GS! :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst, die wijzerplaat is :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig horloge :ok_hand:

1 like

hmm… voor welke doelgroep zou het horloge ontwikkeld zijn? :roll_eyes:

Veel plezier er van in elk geval !

1 like

Mooi! Gefeliciteerd met de aanschaf/aanwinst.
Is toch fijn, die leegte op te vullen, toch?

1 like

Prachtige GS, gefeliciteerd!

1 like

Wat een fantastische aanwinst! Gefeliciteerd met de verloving en jouw nieuwe horloge :slight_smile:

Echt een prachtige wijzerplaat. Blauw is en blijft prachtig voor een horloge en de sunburst is van zeldzame klasse!

Veel plezier met de GS!

1 like

Hardstikke mooi! Van harte en veel draagplezier ervan! :smile: :+1:

1 like