NA - Grand Seiko SBGW 303 - elegant allround

Rondzwerven op dit forum, is niet de meest financieel verstandige keuze. Er komt hier met regelmaat veel inspiratie en begeerlijk horlogegerelateerd materiaal voorbij.

Jaren was ik tevreden met een selectie vintage chrono’s, overwegend Valjoux 7733’s en twee neo-vintage Omega Dynamic’s. Echter vond ik het op een gegeven ogenblik tijd worden voor een horloge dat wat beter bestand zou zijn tegen de dagdagelijkse uitdagingen die ik steeds meer voor handen kreeg.

Met de komst van de welbekende Tudor BB58 Blue vorig jaar, was voor mij de drang naar een nieuw en dagdagelijks horloge wel even gestild, dacht ik. totdat daar ineens de Navitimer kwam. Tevens een fijn, gedistigneerd horloge. Niet voor alledag, wel een cult icoon en wat mij betreft een mooie toevoeging.

Met de komst van deze laatste twee genoemde horloges, werd het meelezen en ook actief posten op het forum wat meer aangewakkerd. Dit en een voorgenomen huwelijk in een groen pak, waren voor mij aanleiding om de collectie nog wat verder uit te laten dijen en op zoek te gaan naar een passend horloge. Ondanks dat tijd gedurende een bruiloft geen rol hoort te spelen en het dragen van een horloge daarmee ietwat ongepast zou kunnen zijn, vind ik uurwerken mooi en draag ik toch lekker een horloge.

En wel de volgende; de Grand Seiko SBGW303.
Een elegante handwinder met een klassieke 44GS kast, 72 uur gangreserve, 36,5mm diameter. En een wijzerplaat, indeces en wijzers die heerlijk met het licht spelen.

Hiermee zou het voorlopig even klaar moeten zijn voor wat betreft horloges. :sweat_smile:

138 likes

Mooie collectie en veel draagplezier!

1 like

Van harte gefeliciteerd! Prachtige GS

1 like

draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd met deze schitterende Grand Seiko. Die wijzerplaat in combinatie met de Uurmarkeringen en wijzerset is fenomenaal! Veel draagplezier! :+1:

1 like

Bedankt voor de leuke deal en veel plezier met de prachtige GS Remco! :+1:

1 like

Prachtig gefeliciteerd !

1 like

Jij ook dank voor de deal Youp! Fijn horloge met een schakeltje extra erbij!

1 like

Prachtige NA en goede uitbreiding van je collectie. Geniet er van!

1 like

Mooie NA en heerlijke combinatie👌

1 like

Héél mooi👍🏻

1 like

Heel mooi, heel leuke collectie ook! Geniet van je nieuwe horloge en de mooie dag!

1 like

Prachtige collectie! Veel draagplezier.

1 like

Mooie horloge, mooie plaat, mooi formaat. Gefeliciteerd. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie GS. Handwinder :+1:

1 like

Ah, dus jij kaapte hem voor m’n neus weg?

Je krijgt een zure felicitatie van me. :slight_smile: Prachtig horloge! Ik had 'm zelf gekocht als je een dag later had gereageerd, want ik was al in conclaaf met ome @Youp. :+1: Hoe dan ook, draag 'm in goede gezondheid, man!

En welkom bij de club, uiteraard. :wink:

4 likes

Mijn beste,

Fraaie aanwinst hoor.
Proficiat!!
Ik wens je er een blijmoedige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Echt een fraaie collectie, die met de GS erbij een soort van jaloersheid bij mij veroorzaakt.

1 like

Dat moet ik geweest zijn, Dank voor de zure felicitatie!
Er zwerven nog 399 anderen rond, wellicht komt er nog weleens wat de revue gepasseerd!

De GS club lijkt me een gevaarlijke :face_with_peeking_eye:

2 likes

Gefeliciteerd, prachtige Grand Seiko en collectie!

1 like