NA: Grand Seiko Sbgx059

Ja dat had ik gevonden, maar bij deze specifieke post krijg ik geen prullenbak te zien alleen een vlaggetje. Suggesties zijn welkom.

Ah, dan ben je te laat., dat kan maar een beperkte periode. Even @jur vragen of hij er eentje weghaalt.

2 likes

Volzinnen en Grand Seiko’s. Daar kunnen sommige forumleden nog iets van leren… :wink:

Welkom en een prachtige aankoop.

1 like

De doos ziet er in ieder geval beter uit dan de twee dozen geleverd bij de twee GS van mij :expressionless:

Op die fiets. Ik vind de oude indeling ook fraaier. Bovendien meer low key. Jan alleman ziet alleen Seiko staan. En onder staat GS minder schreeuwerig.

Geweldige binnenkomer.

Helemaal mijn gedachte. Ik hou ook van die ingetogen wat anonieme pareltjes, waar je de kwaliteit wel aan af ziet mits er oog voor is, maar op een subtiele manier. Afwerking is geweldig, maar dat zal voor het gros in eerste instantie niet opvallen wanneer je hem om de pols hebt hangen. Om nog maar te zwijgen over wat er binnenin huist. Een verborgen historisch, iconische en uitgekristalliseerd uurwerk van de scheppers die quartz het levenslicht gaven en tot perfectie hebben verheven. Dat er hier nog Seiko boven staat met GS als subtiele toevoeging, waardoor wat je zegt, wellicht niet veel mensen het een blik noch op waarde zullen schatten is voor mij een pre. High end – Low key.

De nieuwe indeling vind ik bij een automaat of springdrive minder storend, omdat dan onder nog tekst staat, maar bij de quartz lijn is de wijzerplaats naar mijn mening wat uit balans. De voorkeur zou hier i.i.g niet direct naar uit gaan. Daarom ben ik blij verrast dat deze op de valreep in bezit is, een valletje van nu of nooit. Timing is everything:-)

2 likes

O, ik was in de veronderstelling dat alle GS dozen er mooi vormgegeven uit zouden zien, dat zou je i.i.g wel (mogen) verwachten in dit segment.