NA Grand Seiko sbgx261

Gefeliciteerd, hele mooie aanwinst! En zoals al is gezegd, op de foto’s lijkt het perfect qua maat. Geniet ervan :ok_hand:t3:

2 likes

Ja het is net die hoek. Je moet er echt exact op kijken om het te zien, maar het lijkt wel alsof de marker echt geraakt word, al lijkt het inderdaad soms van niet.

Twijfel soms zelf ook😅

1 like

Is al eens besproken door de sbgx eigenaars :smiley:

Is echt de kijkhoek :+1:

1 like

Dat is in de basis gewoon een heel mooi horloge. Niet bijzonders om iets, gewoon mooi in zijn geheel. Waarom heb ik eigenlijk niet eentje?

2 likes

Pfieuw… gelukkig dan maar!

1 like

Zeer mooi, veel draag plezier.

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd :+1:.

Als je er met 1 of 2 1/3 schakels niet uitkomt, wat mij sterk lijkt, dan kun je ook wisselen tussen linker en rechter pols.
Doe ik al jaren, meestal start ik de dag op mijn iets dikkere rechter pols. Als de bracelet te strak zit, wissel ik naar links.

2 likes

Mooi hoor, gefeliciteerd! En als ik de polsfoto zie dan vind de maat prima zo

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie high end Quartz!

1 like

Zie ook deze pagina van Plus9Time met handige flowchart. Met de 2/3e en full links is voor iedereen (behalve mensen met serieuze OCD) een passende fit te krijgen.

Ontopic: van harte met de ‘Explorer uit het Oosten’ :muscle: Veel draagplezier ervan!

7 likes

prachtige GS
draag hem met plezier

1 like

Naar mijn mening had hij, voor jou pols, een maatje groter gemogen. Zelf ben ik fan van lichte wijzerplaten, maar ik kan niet anders dan jou feliciteren met uw aankoop!

1 like

Gefeliciteerd! Tof horloge, zou ik zeggen, maar ik ben heel erg bevooroordeeld.

Nee.

Dat klopt. Dat staat je goed.

Niet alleen de hoeveelheid halve schakels, maar ook de plaatsing tussen 12- en 6-uurs zijde zijn daar bepalend in. Ik heb best even moeten schuiven voor ik m’n perfecte SBGX-fit heb gevonden, die prompt anders is op m’n SBGA en SBGW, want andere kasten en maten.

Ik stel voor dat je daar wat mee speelt, want eenmaal de juist vorm gevonden is er maar weinig wat comfortabeler draagt.

Ah. Kijk. Exact dat dus. Kijkende naar die flow chart is dat gewoon letterlijk wat ik gedaan heb. :slight_smile:

1 like

Dank je! Moet hier echt nog mee stoeien. Dacht na vanochtend de perfecte fit te hebben. Maar nu zwalkt ie weer van links naar rechts op mijn pols. Frustrerend!

1 like

Dank je Fate!

Op de juiste fitting na die ik helaas nog niet heb kunnen vinden ben ik er erg blij mee.

Wat een afwerking van de indices en wijzers met daglicht. Wauw!

Zat me echt te verbazen net in de auto voor het stoplicht🤩

Zolang het een polshorloge is en niet als onderkantvandehandhorloge halverwege de muis van je hand hangt is er (voor mij persoonlijk) niet zoveel aan de hand. Gewoon laten gaan, genieten van het horloge en accepteren dat je pols in de loop van de dag wat opzwelt en krimpt.

1 like

Errug fraai. :+1:

1 like

Heerlijk horloge, geniet ervan!

1 like

Oh wauw. Mooi ding.

Die 37mm, dat moet je even zo laten. Gewoon weekje aan doen, en dan ga je er hoogstwaarschijnlijk gewoon aan wennen, en voelen dat het (zo goed als) perfect is. En grotere horloges gaan dan al snel té groot voelen grappig genoeg.

Als je de metalen band wat losser doet, schuift ie dan echt je pols af? Of “voelt” het eerder te los?

1 like