NA: Grand Seiko SGBP011, de ultieme SARB033 vervanger

Klinken die jongens van Tears for Fears nog erg goed!!
De stemmen van Roland Orzabal en Curt Smith zijn nog goed geconserveerd!
Oh sorry Chris, het ging over horloges… :rofl:

1 like

Heel fraai! Mooi verhaal erbij ook met dito foto’s. Geniet ervan :star_struck:

1 like

Prachtig horloge. Die ruimte op de wijzerplaat, dat zouden meer merken moeten doen.

Zonder in te gaan op het enige nadeel, als je het al zo kan noemen. Is er een reden dat het geen schroefkroon heeft? Lijkt me bij quartz juist ideaal.

1 like

Mooie aanwinst weer! Geniet ervan!

1 like

Knap! Geniet ervan, de bruine is eens iets anders alleszins.

1 like

Heel fraai, GS blijft bijzonder!

1 like

Mooi door haar eenvoud (die dan toch geen eenvoud blijkt te zijn)

1 like

Je kan er nog een scoren, dus geen man overboord. :slight_smile:

Dank

Eens. Lekker geen tekst is heerlijk.

Blijft het leuke aan GS, zeker de instappers.

2 likes

Prachtige aanwinst weer FatC! Heel veel draag en kijk plezier

1 like

Ik moet bekennen dat ik liever helemaal geen schroefkroon op die andere had gehad, omdat ik een hekel aan schroefkronen heb. Bij een duikhorloge, soit. Maar bij simpele dressy sporthorloges? Liever niet. Kan alleen maar stuk gaan, en de waterdichtheid is er niet mee geholpen.

Ze hebben zelfs een nieuw album uitgebracht.:smirk:

Dank je!

1 like

Van harte met deze NA. Veel plezier er van.

1 like

Mooi hoor :+1: en een geweldig uurwerk !

1 like

Prachtige aanwinst! Ik blijf ook een zwak hebben voor 9F quartz, er komt zeker nog wel eentje hier. Spijtig dat de zwarte gewoon mat is in de 37mm, dan is dit toch wel net wat mooier. En een dopje zoals het hoort :wink:

1 like

Proficiat met je geraffineerde bescheiden maar ook gedistingeerde schoonheid ! :ok_hand:
Dank ook voor de uitstekende ,informatieve review . :grinning:

1 like

Dank je!

Dank je, en inderdaad, die 9F85, als je eenmaal begrijpt wat de redenatie is, is inderdaad een upgrade.

Ik vind het allebei echt prachtige horloges, de zwart-zwarte dial van de 261 heeft zeker ook wat. Toen ik ze allebei paste bij de boutique moest ik hevig twijfelen, waarbij de 259 in wit en de 265 in lila-blauw ook fantastisch zijn.

Als ik geen leveringsproblemen had gekregen was dit een NA van de 261 geweest met een 9F62, en was ik waarschijnlijk net zo blij geweest. :slight_smile:

Mooi gesproken, dank je.

Wat er nog aan de review ontbrak is een setje foto’s met het horloge op andere banden. Maar helaas: Vanwege de zaratsu-oppervlakken hebben ze er voor gekozen, ook op de kirazuri spring drive, om de lug holes vrij laag op de lug te leggen. Dat wil zeggen dat iedere leren band overschaduwd wordt door een hoog zittende lug, en niet mooi vloeit.

Beide horloges verdragen een leren band beter dan de 44GS kasten, maar evengoed zijn deze echt gemaakt om op staal te leven. Ik ben blij dat die GS banden zo comfortabel zijn, anders zou het ergerlijk zijn. :slight_smile:

Buyer beware. Als je een bandenswapper wilt moet je de Elegance serie bekijken, niet de Heritage lijn.

3 likes

Plaatje weet hoor Chris! Waardig opvolger van die vorige (blauwe geloof ik :wink:?).

Deze heeft geen 44gs kast toch? Mis je dat of was je er op uitgekeken?

1 like

:ok_hand: Geniet ervan

1 like

Dank je, Thijs! De 44GS kast is prachtig. Ik heb wel liever een gewone 3link brushed oyster bracelet. Die combinatie wordt dan weer niet verkocht. :slight_smile: Ik dacht ook banden te kunnen gaan swappen met deze kastvorm, maar dat dacht ik verkeerd, dus daar heb ik niets gewonnen.

Één dingetje is wel de prijs van een 44GS kast. Die doen 3300 list, of daaromtrent, terwijl deze kasten 2700 list doen. Terecht, overigens, een 44GS kast is veel complexer en speelt meer met licht. Maar die zeshonderd extra… Tja. Aan de andere kant lijken mij de bananen-kasten minder krasgevoelig. Of althans, ze zullen er “natuurlijker” uit zien met een buts hier en daar.

Kortom, de kastvorm heeft voor- en nadelen ten opzichte van 44GS. 62GS vind ik ook prachtig, zoals op de Shunbun. Maar deze bananen-kasten dragen wel erg fijn, moet ik zeggen. En brushed oyster is lekker rustig ogend.

2 likes

Het is misschien maar wat je verwacht inderdaad. Ik had mijn 261 verkregen als inruil op een blauwe GMT, dus dan was hij plots wel heel mat :wink:

Ook mooi zou een echte zwarte sunburst zijn, beetje a la deze LE Nomos:

image

De verstelbare urenwijzer is wel een echte pluspunt bij een 9F, wie weet doen ze ooit een update van de 37 ook.

Fijne zondag nog!

3 likes

Nondedieu, die Nomos is me ook een plaatje. Ik zit al tijden op de wip of ik 360 Euro uit wil geven aan de Nomos Bracelet voor op mijn Ahoi, en dit soort foto’s illustreert waarom. Ze doen het goed op staal.

Jij ook een fijne zondag!

3 likes