NA: Grand Seiko SGBP011, de ultieme SARB033 vervanger

Mooie aanwinst weer Fate! Ik vroeg me af, zoek je de atoomtijd op via het internet of heb je zelf thuis er eentje staan(of die in verbinding staat met een atoomklok)?

1 like

Er zijn goede internet tijdservers. Nu al er altijd wat latency zijn tussen de klok, de server en mijn huis, maar die 200 milliseconden, ach, zo snel kan bruin toch niet op de kroon drukken dat die een rol spelen. :slight_smile:

1 like

Chris gefeliciteerd met deze mooie GS, hoop dat die lang om je pols mag blijven. Geen probleem ermee dat de datum erop staat? Natuurlijk lekker van genieten en veel draagplezier. Enne, jammer van zo’n korte NA. Had wel een stukje geschiedenis willen lezen van mijn geschiedenis leraar :wink:. Maar toch weer een top horloge gescoord :smiley: :ok_hand: :+1:

1 like

Dank je!

Integendeel. Bij GS zitten de datums altijd op de juiste plaats omdat de uurwerken bij de kasten passen. Zo is de 37mm quartz GS voorzien van het 9F62 uurwerk, wat een stuk kleiner is dat de 9F8x uurwerken van de 40mm varianten.

Zolang de datum goed in proportie staat vind ik het een prachtige complicatie. Dagaanduiding, daar ben ik altijd minder blij mee, maar zelfs dat is op drie uur geen deal-breaker.

2 likes

Mooi. What more can I say? :smile:

1 like

Vraagje over deze prachtige GS, zijn de minutenmarkers en het onderschrift onder het applied GS logo wit of zilver (zoals bij de SBGX261)? En de datumcijfers? Geniet van dit horloge.

1 like

Zilver, als je het mij vraagt, zeker geen wit wit.

Maar dank je!

1 like

Prachtig horloge, en inderdaad, draagt perfect en inderdaad een heerlijk rustige plaat. (Ik noem het discreet :wink:) Ik heb de vergelijkbare SBGV225G, wel met vlakke saffier en witte datum achtergrond. Gefeliciteerd.

3 likes