NA: Grand Seiko

Afgelopen week een bezoek aan Japan mogen brengen en de zondag grotendeels vrij. Iedere keer dat ik op Schiphol kom, houd ik de optie open dat ik ergens tegenaan loop in de diverse Gassan winkels. Maar in mijn achterhoofd had het idee zich al genesteld om in Tokyo naar de Grand Seiko boetiek te gaan. Een Grand Seiko in zijn geboorteland kopen leek me een hele mooie ervaring en nu ik toch in Japan moest zijn, was de gelegenheid er ook. Waarschijnlijk daardoor, vond geen enkele Omega, Tudor, Cartier of Breitling de weg naar mijn hart.

Na een lange vlucht en een korte douche richting Namiki-dori, Ginza vertrokken. Daar heel prettig ontvangen door het ruimschoots aanwezige personeel. Kudo werd de medewerkster die me ging helpen die dag.

Van te voren had ik geen specifiek model op het oog. Maar ik had wel een voorkeur voor spring drive, automaat en een maximale grootte van 41mm. De verdere keuze zou af gaan hangen van het liefde op het eerste gezicht principe.

Van een eerste shortlist, bestaande uit de SBGH315 (Ginza LE), SLGA009 (White Birch) SLGA019 (Lake Suwa) en de SBGY007 (Omiwatari), bleven alleen de laatste twee over. De wijzerplaat van de Ginza LE vond ik net iets te gewoon en de White Birch miste voor mij contrast. De Lake Suwa en Omiwatari hebben een vergelijkbare wijzerplaat met een soort golfjes structuur die bij een bepaalde lichtinval lijkt te bewegen. Maar de Omiwatari is een handwinder dus die viel af………

Of toch niet? Om de pols zat hij fijner en mooier dan de grotere en dikkere Lake Suwa. Voor mij past het elegante van spring drive en het verfijnde van Japan erg goed bij een meer “dressy” horloge. Nadat ook Kudo aangaf een voorkeur te hebben voor de Omiwatari, was de keuze gemaakt.

Nu weer thuis en nog steeds gelukkig met mijn keuze. Sluit niet uit dat er in de toekomst nog een Grand Seiko komt. Ben erg onder de indruk van wat het merk doet en tijdens een volgend bezoek aan Japan weet ik zeker dat ik moeite zal hebben niet langs te gaan in Ginza.

145 likes

Erg mooi. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Kudos met de nieuwe aanwinst, prachtige dial en no date = schitterend horloge :sunglasses:

1 like

Van harte met de aanwinst. Schitterend om het in het thuisland aan te schaffen :+1: Echt een hele mooie en elegante GS.
De achterzijde willen we ook wel even zien :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe GS.

1 like

Dat is bijzonder. Bijzonder mooi horloge en ‘thuis’ opgehaald. Ik ben dubbel jaloers :pray:

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige NA!

2 likes

Heel mooie aanwinst!

Op het gevoel beslissen is altijd een goed idee en je hebt er mijns inziens de mooiste uit gekozen. Ik vind de evolution9 modellen ook wat minder elegant en een dressy GS is toch iets bijzonders.

Ik twijfel zelf nog tussen de Omiwatari en de Skyflake, 1 van beide gaat er sowieso komen in 2024 :blush:

1 like

Dat is ook een droom van mij, een horloge kopen in Japan. Mooi man, gefeliciteerd :+1:.

1 like

Mooi en eigenlijk noodzakelijk :sweat_smile: als je als horlogeliefhebber de kans hebt om de Grand Seiko bij de bron te kopen.

Hoe was de service, ontvangst etc?

Op internet lijken de prijzen iets lager in Japan dan bij ons. Hoe was dat in de store? Ik krijg de nieuwsbrief maar die is volledig in het Japans behalve prijzen en plaatjes🤩

1 like

Prachtig! Extra bijzonder om in Japan te kopen. Gefeliciteerd!

1 like

Mooi hoor :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst!

Daar herken je de horlogeliefhebber aan!

3 likes

Fantastisch horloge en bijzonder om daar te kopen. Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie GS en ook een mooie ervaring rijker!

Kudo’s voor Kudo!

1 like

Goede keuze. Prachtig! Gefeliciteerd!

1 like

Mooie NA zeg!

Leuk verhaal, gaaf zo’n trip inderdaad om een GS gewoon lekker in Japan te kopen.
Ik zou alleen wel meer foto’s van het horloge willen zien, zeker de case back. :innocent:

1 like

Beste beleving door te kopen in het land van herkomst. En gefeliciteerd met je aanwinst en keuze. Ik heb sinds 4 weken hetzelfde model. Maar dan in NL gekocht. Tsja, verschil moet er zijn. Heel veel plezier van deze schoonheid!

2 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Ziet er magnifiek uit!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Fantastisch horloge! Gefeliciteerd met deze aankoop. Geniet er van en laat hem hier redelmatig zien, want dan genieten wij een beetje mee!

Een handopwinder springdrive staat ook hoog op mijn verlanglijstje; spring drive, een beetje meer gekleed en dun. Erg fraai!

1 like

Hartelijk gefeliciteerd met het mooie horloge. Een GS handopwinder is wel het summum.

Maar ehhe… wat is nu die blauwe fles?

3 likes

Gefeliciteerd

1 like