NA gratis + verhaal

Beste HF-leden,

Ik was altijd fan van Diesel horloges… Mijn eerste ervaring met mechanische horloges was een actie op Zalando Lounge waar ik vaak speurde omdat hier ook vaak acties van Diesel waren. Dit keer betrefte het Rotary. Als horloge-leek had ik hier nog nooit van gehoord maar het horloge zag er mooi uit en ik deed een impulsaankoop. Een goudkleurige skeleton met voor mij nog steeds onbekend uurwerk, zie hieronder.


Ongeveer een jaar hierna volgde een stalen skeleton, wederom via Zalando Lounge. Ik vond de goude toch iets te ‘dressy’. Deze heb ik hier al eens laten zien met stalen band, deze heb ik laatst vervangen voor leer. Dat oogt wat mij betreft wat klassieker. Er zit een Myota uurwerk in.

Rotary beloofde levenslange garantie als het horloge mits deze elke twee jaar opgestuurd zou worden voor service. In december was voor mij die tijd aangebroken. Ik stuur mijn gouden skeleton op. En maar wachten. Ik hoorde niks. Na ongeveer 6 weken toch maar even gemaild. Ik kreeg terug dat mijn horloge niet geserviced kon worden aangezien het een verouderd model was en zij die uurwerken niet meer gebruikten. Een raar verhaal. Als compensatie mocht ik een horloge uitzoeken tegen de helft van de prijs. Ik ging hier uiteraard niet mee akkoord en stuurde een boze mail terug. Ik had dit horloge misschien een handjevol keren gedragen en er was niks mis mee. Ik wilde gewoon mijn eigen horloge terug. De toon veranderde en ineens hadden de zich vergist en kreeg ik natùùrlijk mijn horloge terug en mocht ik een nieuwe ter waarde van 270 pond uitzoeken, waarbij alles boven de 270 pond ook nog eens gehalveerd werd. Dit vond ik dan wel weer redelijk en mijn keus is gevallen op het onderstaande horloge: zwarte dial, myota uurwerk, saffierglas, day-date complicatie.

Ik ben dik tevreden met dit gratis horloge en heb weer een leuk verhaal om erbij te vertellen.

Erg lang verhaal maar vond dit toch wel iets om hier te delen!

31 likes

Uiteindelijk netjes opgelost en een leuk horloge erbij! Enjoy!

2 likes

Ik vind het een vreemde gang van zaken maar uiteindelijk hebben ze het wel heel netjes opgelost.

5 likes

Tja zo komt Jan Splinter door de winter :joy:

Maar mooi klokje erbij voor nop en dat is nooit verkeerd natuurlijk.

2 likes

Wat een raar verhaal van een raar merk. Ik vind de ontwerpen ook niet echt mooi. Lijkt wat op dat Chinese plakmerkspul.

2 likes

Leuk verhaal!!!
En voordat je het weet zoek je een opvolger… :wink: !!

2 likes

Leuke horloges en je begint zowaar een Rotary collectie op te bouwen. Goed dat je je poot stijf gehouden hebt! :slightly_smiling_face:

1 like

Vreemd dat je elke twee jaar moet opsturen voor een service die ze niet kunnen geven. Ook vind ik het service interval wel erg kort.
Mooi merk Rotary, ik heb er ook een paar. Maar dat zijn maar oudjes in de categorie vintage.

2 likes

Fijn dat dit goed is opgelost voor je :+1:

2 likes

gelukkig dat je in eerste instantie niet akkoord bent gegaan anders was het inderdaad slecht voor jou kunnen lopen.
goed voor jou :+1:
en in ieder geval een prachtige Rotary collectie :smile:

2 likes

SKV
Je kunt het ook anders zeggen. (raar merk? verdiep je er eerst eens in)

2 likes

Ik had het niet beter kunnen verwoorden :hugs:

1 like

Het is toch een merk dat zwitsers probeert te doen maar met name Chinees is? Net als de Earnshaws en plakmerken. Met blijkbaar ook rare praktijken als je horloge dat voor service is gestuurd niet opknappen, maar in plaats daarvan korting op een ander model bieden?

Het resultaat is blijkbaar naar tevredenheid, maar ik vind het allemaal wat dubieus klinken.

2 likes

Ik ben het zeker met je eens dat het dubieus is. Ik weet ook niet of ik ooit nog een horloge van Rotary ga kopen of opsturen voor service. Echter is Rotary van origine wel een Zwitsers merk met history. Zo hebben ze tijdens de Tweede Wereldoorlog het Britse leger van horloges voorzien. Sinds 2014 is het bedrijf overgenomen door chinezen inderdaad en dat heeft het merk niet zoveel goeds gedaan qua kwaliteit. Desalniettemin is het een erg bekend merk in het Verenigd Koninkrijk en vooral de vintage modellen zoals @vouwfietser al meldde zijn kwalitatief goede en populaire Zwitserse horloges.

3 likes

Rotary Watches Ltd was established at La Chaux-de-Fonds, Switzerland, by Moise Dreyfuss in 1895. By the 1920s family members Georges and Sylvain Dreyfuss began importing Rotary watches to Britain, which was to become the company’s most successful market. Since 2014, it has been owned by Citychamp Watch & Jewellery Group Limited (an investment holding company formerly known as China Haidian Holdings until 2014).[1]

Chinees dus :scream:

Is dat niet precies wat ik hierboven ook zei? :roll_eyes:

de aanhouder wint

1 like