Het is inmiddels al een maand geleden dat ik hier op het HF een foto plaatste in het topic “Incoming” met de erg optimistische opmerking; “Als het goed is binnen een weekje hier”
Vandaag, precies een maand na het plaatsen van de bestelling staat tot mijn grote verbazing onverwacht de bezorger voor de deur met groetjes from Russia … en de Nederlandse Douane.
Begin augustus zocht ik intensief naar een leuk vakantie horloge, niet te duur, waterbestendig tot 200m met geschroefde kroon, speelse kleur of accenten en bij voorkeur een horloge dat je niet vaak tegenkomt.
Tientallen merken en modellen bekeken hier op het HF en op het net.
Seiko … meh, G-shock … meh, timex … meh
Ik zocht iets anders …
Na de laatste druppels uit de fles schoot het volgende binnen:
Vodka … made in Russia … Red Heat … Seiko Arnie … die Raketa die ik had was leuk … Vostok … #drinkmetmate
Zo’n Amphibia vond ik altijd wel cool! Na letterlijk ieder horloge op de officiële site te hebben bekeken plaatste ik een “gezocht topic” hier op HF.
Een aantal aardige leden reageerden op het topic en al gauw kreeg ik een paar tips waar ik mee verder kon.
De nieuwe Scuba modellen bleken overal uitverkocht maar uiteindelijk toch eentje gevonden voor bijna het dubbele van de origineel prijs op de Vostok website, gezien ik de website niet gelijk vertrouwde toch maar eerst een mail gestuurd of de importkosten inbegrepen zijn gezien de hogere prijs. Na een aardige mail van de eigenaar die mij bevestigde dat er geen extra kosten meer bij komen de bestelling geplaatst. Vrij vlot kreeg ik een mail met bevestiging en tracking code en het horloge was dezelfde dag al onderweg. So far so good!
Een kleine week later lag het bij de Nederlandse Douane en gebeurde er niets meer, iedere dag de code checken maar geen vooruitgang. Na 2 weken toch nog eens een mail naar de webshop gestuurd en na vriendelijke reactie toch maar besloten geduldig te wachten. Inmiddels werkte de code niet meer en was ik van plan om maandag erachteraan te gaan …
Vandaag gaat de bel en het pakketje wordt onverwacht afgegeven!
Groetjes from Russia … en de Nederlandse Douane want er dienen helaas toch nog inklaringskosten betaald te worden
Ondanks ik me had voorgenomen het terug te sturen als dat alsnog het geval zou zijn ging het voornemen overboord (ik heb niet voor niets zo lang gewacht ) en is mijn Amfibia Scuba eindelijk binnen!
Positief verrast door het gewicht van het horloge! Alles is mooi afgewerkt, uitgelijnd en het uurwerk loop erg nauwkeurig.
Het instellen van de datum was even een “hmmmm moment” maar een vriendelijke Russische you-tuber waar ik geen woord van verstond legt het mooi uit in een van zijn videos. Top!
Niet zo top is het originele rubber bandje
ontzettend dun en de buckle lijkt kunststof. Wel lekker soepel en zit lekker om de pols.
De vakantie is voorbij dus rubber is niet meer nodig en ik moet zeggen ik ben erg verbaasd hoe tof een dik Horween derby nut brown bandje staat!
Bedankt voor het lezen.
Groet,
Ben