Jep. Present . Ook voor de 1503.
Wist niet dat de ️ maar 19mm was.
Voor de volledigheid: Snowflake Titanium kast 41mm en 20mm lugs. Skyflake stalen kast 40mm en 19mm lugs. En de Snowflake komt op een titanium band terwijl de Skyflake standaard op alligator zit.
Ik wil deze discussie aan de ene kant geen nieuw leven inblazen, aan de andere kant is het goed om bepaalde zaken helderder voor het netvlies te hebben. Als je het wilt lezen kun je op de onderstaande blur klikken ter leeringh ende vermaeck. Eigenlijk niet zozeer voor jou persoonlijk bedoeld, als meer voor nieuwe leden die hier overheen tuimelen.
Je mag in dit land zeggen wat je wilt behoudens je verplichtingen jegens de wet. Dat betekent dat meningsuiting binnen een streng gereguleerd kader een grondrecht is.
Wat mag dan niet? Belediging, smaad, laster, haatzaaierij, opruiing, oproepen tot geweld, bedrijging en valse marketingclaims zijn allemaal zaken die niet mogen. Godslastering tot vrij recentelijk ook, overigens, maar dat is een jaar of wat geleden afgeschaft.
Daar komt bij dat dit forum geen democratie is. Godslastering wordt hier gewoon ouderwets niet toegestaan, bijvoorbeeld. Het forum heeft een eigenaar die de rekening betaalt, een stel moderatoren en een stukje beleid, en da’s straffer gemodereerd dan het vrije debat in de maatschappij. Wie betaalt bepaalt. Zo simpel is het in ultimo.
Maar ook al mag iets, het kan alsnog door de hier aanwezige community als onbeleefd, ongewenst of a-sociaal worden gezien. Het affakkelen van iemands horloge in een NA topic wordt over het algemeen niet gewaardeerd. Er zijn vele leden die hommages, niet-courante ontwerpen of gehate merken af hebben gefakkeld in NA’s, en geen van allen werden ze er om gewaardeerd.
Da’s nuttig om te weten. Hmmmmm. Misschien eens gaan passen ergens.
Zie boven, ik vind het bijna een gevalletje forum-FAQ.
Gefeliciteerd man. Prachtig ding. Ik zou er, geheel in lijn met mijn donkerbruine karakter, een donkerbruine band op knikkeren. Of alles behalve lichtblauw, eigenlijk, maar da’s een rare tic mijnerzijds omdat ik niet tegen monochromatische dingen kan. Ik durf het bijna niet van een Seiko te zeggen, maar ik zou 'm op de originele band dragen.
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. De Alpinist-croco was een horreur. De originele band van de GS SBGV245 is ook een soort van horreur in die zin dat ze 'm verkeerd om monteren en dat ding echt veul te stug is.
Hoe is de standaard GS-croco band? Dunner? Goed, of juist absoluut niet? Ik zag dat je stug noemde, maar betekent dat ook dik? Heb je een zij-aanzicht van de band?
Fy fan wat mooi!
En als het klopt van die resp. 40 en 19mm is ze een maat(je) kleiner dan een Snowflake, waarmee ze wellicht net op de grens van mijn geprefereerde polsbereik komt. Wat is de lug tot lug afstand?
U vraagt, wij draaien. Geen donkerbruin (want het is zomer) maar wel een boterzachte Hermes bruine barenia lederen band dan maar. Meer jouw smaak?
Prachtig!
Het is inderdaad een krokodillen leder band en niet alligator zoals ik hierboven foutief schreef. De donkerblauwe band vind ik erg mooi met een soort paarse schijn door de nerven in het leder. Er zit de klassieke GS snelsluiting op.
Het probleem is niet dat hij stug aanvoelt, dat is normaal bij dit soort band wanneer hij nieuw is en dat verdwijnt al na enkele dagen dragen omdat de band zich vormt naar je pols. De band is echter te lang voor mijn pols van 17,5cm. Deze foto laat dat goed zien (negeer het roze monster op de achtergrond).
briljant ding!!! super zomers en met een diepgang! gewoonweg schitterend!! kunst.
De standaard croco van de sbgw231 was prima. Aardig soepel. Soepeler dan de paar kaufmann alligator banden die ik heb. Ik heb ook een sbgv247, en de beide banden (de le wordt ook nog met een rubberen band geleverd naast de standaard band) zijn beide ongedragen in de doos gebleven.