NA: Guinand (sinn) van de KNVVL

Beste,
Miss kan iemand hier nog Meer over dit vertellen…


Uit de jaren '70, VALJOUX 7733 REVERSE PANDA.
Heb er nog geen tweede gezien…
Gr
Ben

18 likes

184 gulden

3 likes


Deze Kon ik nog vinden…

2 likes

Is die zo zeldzaam? Hij is altijd in voorraad. :wink:

Leuk ding hoor.

2 likes

Klopt, ik Ben echt benieuwd of hier nog de een of ander is…
Grt
Ben

Precies daar had ik die advertentie gevonden.
Grt
Ben

2 likes

Ik kan er niets meer over vertellen helaas behalve dat het een leuke chrono is. Vroeger werden vaak horloges besteld door verenigingen en clubs die hun logo dan op de wijzerplaat lieten vermelden. Blijkbaar was dat toen niet kostbaar want ben al allerlei clubjes tegen gekomen op wijzerplaten.

1 like

Als de prijs van deze Guinand een indicatie is dan is dit geen goedkoop horloge :+1:

1 like

Dit was ook de enig andere, die ik Kon vinden.
Hier nog Info over de nieuwe guinand 361:
https://wornandwound.com/blast-from-the-past-introducing-the-guinand-361-pilot-chronograph/
Grt
Ben

vragen voor een simpele Landeron chrono ook €825 dus denk dat ze qua prijzen tikkie hoger dan marktwaarde zitten.

1 like

En die zijn echt niet zeldzaam…

Niemand hier die bij de KNVVL zit?
Grt
Ben

Heb je al geprobeerd contact met de vereniging op te nemen?

1 like

Nee, nog niet.

Erg leuk horloge. Wat ik weet is dat Helmut Sinn zijn eerdere modellen liet produceren door Guinand. De vroege modellen zijn enkel in kleine oplagen geproduceerd. Zelf heb ik een exemplaar waar er maar een handvol van zijn geproduceerd.

Bovengenoemd horloge is te vinden in de catalogus van Guinand als de ref a361, hier is kortgeleden een re-edition van uitgebracht. De KNVVL heeft vermoedelijk net als Helmut Sinn een order geplaatst bij Guinand voor een aantal horloges met eigen opdruk.

Er zijn ook andere merken die dit horloge hebben uitgebracht naast Guinand en Sinn zoals Tressa en andere minder bekende merken. Gezien de interessante historie van Sinn en het feit dat dit horloge gerelateerd is aan Nederland is de waarde voor een verzamelaar altijd meer dan een standaard exemplaar zonder merk.

Leuk horloge, je zou ook Guinand kunnen mailen om te vragen naar achtergrond informatie, wellicht kunnen ze ook vertellen hoeveel er zijn gemaakt en wanneer deze exact zijn uitgeleverd

Groetjes

Tobias
Vintage Times

3 likes

hierbij een kopie van de catalogus van Guinand. Zoals je ziet hebben de modellen nog geen ‘merknaam’ op de dial. Guinand’s core business was dus duidelijk het voorzien van horloges aan derden.

1 like

Beste,
bedankt, voor je input!
Hier is ook nog wat info te vinden:
http://vintage-sinn-collector.de/sinn102.html
Grt
Ben

Toevallig deze net gevonden.

10 likes

Nice!
Ik zou het glas gewoon Polijsten, bij een hrlogemaker het werk laten checken en servicen en dragen.
Grt
Ben

Mooie chrono!

1 like