NA: Guinand (sinn) van de KNVVL

Ik heb overigens Guinand ook gemaild om te vragen naar wat meer informatie. Helaas wisten ze me niets meer te vertellen, wat hier nog niet genoemd is, aangezien deel van hun archieven blijkbaar verloren is gegaan toen Guinand van Zwitserland naar Duitsland verhuisde. Jammer de bammer.

1 like

![20220303_144440|37[quote=“Niels1983, post:21, topic:167354, full:true”]
Ik heb overigens Guinand ook gemaild om te vragen naar wat meer informatie. Helaas wisten ze me niets meer te vertellen, wat hier nog niet genoemd is, aangezien deel van hun archieven blijkbaar verloren is gegaan toen Guinand van Zwitserland naar Duitsland verhuisde. Jammer de bammer.
[/quote]

5x500](upload://chIqhJSF6661k82qabDq7kkuMz3.jpeg)

9 likes

Dit exemplaar al jaren in de la liggen,
1969/70
Ref 361
Nummer 2525
Met prachtig door guinand bewerkt landeron 248 cb uurwerk

Je grote secondewijzer ligt er af, als je hem nu laat lopen heb je kans dat de losliggende wijzer een kras trekt op je wijzerplaat dus zorg dat hij stil blijft staan.

overigens heeft Guinand niet veel bewerkt aan het Landeron uurwerk.

Ook zeker mooi!!! Nooit gedacht om hem te laten reviseren?

4 likes

Gekkehuus je hebt gelijk, IDD onbewerkt laatste generatie Landeron.
Uurwerk staat al 15 jaar stil.

Enige wat mankeert is het slippen van de opwind kroon op de stift of stem en de grote secondewijzer terugplaatsen dan wieder tiptop.

Top! Heel gaaf

Ik zeg doen! :+1:t2::+1:t2:

Ook nog hier even het fotootje van de gereviseerde

versie.

18 likes

Leuk dat er nu al twee hier op het forum zitten.

Mooi gereviseerd. Inmiddels ben ik in het bezit gekomen van de Guinand op de eerdere foto’s. Ik ga hem ook laten restaureren denk ik.

Welke bedoel je? Heb je die van @der_bene overgenomen?

Nee van romega

Ahaa tof!!! Ben benieuwd naar de post-service fotos :+1:t2::+1:t2:

Ik zal ze sturen.

De mijne zou te koop zijn als er iemand geïnteresseerd zou zijn…

Je kan alleen horloges te koop aanbieden in wat hier het Blauwe deel wordt genoemd (Categorie “Horlogemarkt (horloges)”) en dan ook alleen als je status TL2 of hoger hebt.
Ik ben bang dat bovenstaande post weggevlagd gaat worden