NA: H Moser & Cie Endeavour 1200-1221

Welkom horloge liefhebber.

Wat leuk dat je op deze post klikt, terwijl het hier gaat om een minder bekend merk en een nietszeggend typenummer. Ik post niet heel vaak meer, maar sommige horloges verdienen meer aandacht dan ze krijgen.

Laten we beginnen met een foto van het horloge, want dat is waar de meeste mensen voor komen. Dit is een foto gemaakt door de verkoper:

H. Moser & Cie is in 1828 opgericht in het bekende Schaffhausen. Zoals veel andere kleine merken verloor het zijn zelfstandigheid in de quartz crisis en verdween het van het toneel. In 2005 werd het merk nieuw leven ingeblazen door een verre nazaat van de originele meneer Moser. Ze maken veel horloges met bijzondere (fume) wijzerplaten en soms met een grap (zoals het horloge wat de Apple Watch op de hak neemt.

Dit horloge is een Endeavour met een centrale seconde wijzer en een bijzondere wijzerplaat, die fume en een bijzondere structuur met krassen en mozaiek combineert. Er zijn er 50 van gemaakt in deze uitvoering. Ik was zelf al een tijd op zoek naar een horloge met een groene wijzerplaat. Toen ik deze tegen kwam was ik op slag verkocht. Met name de manier waarop het licht speelt met het mozaiek op de wijzerplaat is bijzonder. Foto’s laten dat zien, maar bewegend beeld werkt veel beter. Hieronder kun je een Youtube video zien die het mooi in beeld brengt. Ik raad aan het geluid uit te zetten als je net als ik de gemiddelde Amerikaanse verkoper moeilijk uit kunt staan.

Youtube video van het horloge

Ik heb er inmiddels een mooie bijpassende rubberen band op gezet. Het was voor mij de eerste keer dat ik met een Delugs in aanraking kwam en wilde van deze gelegenheid gebruik maken om die ook aan te prijzen. Toegegeven, je betaald flink voor een rubberen band, maar de kwaliteit, presentatie en service maakte het voor mij meer dan waard.

Hieronder nog een paar foto’s met de zwart leren band en de groene rubberen band. Ik ben in ieder geval blij met het horloge. Het is een mooie aanvulling op mijn Patek Phillipe en Holthinrichs en draagt heerlijk.

Op groene rubberen band:

En nog wat foto’s van de verkoper op originele zwarte band:

Bedankt voor het kijken, en een fijn paasweekend!

128 likes

Prachtig! :ok_hand:

Geniet ervan.!!

Prachtig!

1 like

Heel mooi en karaktervol!

Zeer fraai exemplaar :star_struck: Heel veel draagplezier gewenst :partying_face:

Mooi merk, gave wijzerplaat. Heel tof! :star_struck:

1 like

H Moser & Cie komt hier niet vaak voorbij. Erg mooi horloge en dito wijzerplaat. Geniet ervan!

Wauw, wat een prachtig horloge. Gefeliciteerd!

Bedankt voor het delen

Zo! Prachtige binnenkomer op de zaterdagmiddag!

Gefeliciteerd en een prachtige kleur.

Dit is waarom ik lid ben van het HF. Leuk man.

1 like

Waanzinnig mooi! Echt een mooie dresswatch met een twist. Moser is echt top.

ook weer eentje waarvan je kan zeggen dat hij uniek is,
draag hem met plezier

Geweldig, wat een mooi horloge met het groene rubber, perfecte combinatie :ok_hand:

Wauw! Ongelofelijk mooi horloge! :ok_hand:

H. Moser & Cie is sowieso één van mijn favoriete merken. Momenteel helaas (nog) niet in mijn eigen collectie maar ik zou er heel graag ooit één willen!

1 like

Wat een fantastische wijzerplaat. Een werkelijk schitterende en unieke NA van het hoogste niveau. Gefeliciteerd!

Prach-tig :star_struck: Die groene rubber band combineert ook écht heel goed :ok_hand:

Gefeliciteerd met je kleurrijke aanwinst! :star_struck:

Ik kende hem nog niet. Leuk gedaan.

1 like

Schitterende wijzerplaat, heel mooie aanwinst van een bijzonder merk! :ok_hand:

Mis je de markers niet? Ik zou gek worden zonder iets van streepjes of uurmarkeringen op zo’n grote wijzerplaat :smile:

1 like