Jullie hebben deze misschien al voorbij zien komen maar het leek me leuk om ook een NA topic te schrijven. Of eigenlijk een ‘HA’ topic, want deze Seiko ‘Daytona’ is een ‘hernieuwde’ aanwinst
Vorig jaar kreeg ik deze Seiko namelijk van mijn schoonvader die hem samen met enkele andere horloges in een lade had gevonden bij het uitruimen van het huis van een overleden familielid.
Zo zag het horloge eruit toen ik het kreeg
…en zo nadat ik de kast en band van jaren DNA had ontdaan

Toen ik 'm kreeg liep hij niet. Ik had toen nog de hoop dat alleen de batterij leeg was en bracht 'm naar een lokale Seiko AD voor een verse SR927W. Daar vertelde ze me dat het uurwerk na de batterijwissel niet was gaan lopen en hem graag naar Seiko in Schiedam wilde sturen voor onderzoek. Ik ging akkoord en wachtte geduldig af. Een aantal weken later ging de telefoon en verdelde de dealer me dat het horloge ongerepareerd retour was gekomen en Seiko het niet meer kon maken. Jammer maar helaas, de Seiko verdween in mijn horlogedoos.
Vorige maand vatte ik het idee op om op zoek te gaan naar een donor-uurwerk om de Seiko toch te kunnen gaan dragen. Nadat ik een oproep in het lichtblauwe gedeelte had geplaatst kreeg ik een bericht van @PT_Seiko die dacht het uurwerk mischien nog te kunnen redden. Ik stuurde de Seiko op en hij ging er mee aan de slag. De dekselpakking bleek niet goed te zitten, waardoor de kast zo lek was als een mandje en vocht en vuil vrij spel hadden. Na het uurwerk helemaal schoongemaakt te hebben liep het weer, maar bleef de datum nog steken. Na een van de kunststof onderdelen in het datum-mechanisme vervangen te hebben werkt de 7T32 weer helemaal zoals het hoort. Alle functies doen het prima, incl. het alarm wat tevens te gebruiken is om een tweede tijdzone bij te houden. Ten slotte heeft het horloge nog een nieuwe batterij en nieuwe pakkingen gekregen en is een druktest uitgevoerd
Met een tachymeter-schaal èn draaibare duikbezel is dit een soort kruising tussen een flightmaster en een duiker. Door het typische Seiko-ontwerp en moderne formaat zou je kunnen denken dat het om een recent model gaat, toch blaast deze ‘neo-vintage’ quartz chronograaf dit jaar 24 kaarsjes uit
Ondanks de leeftijd van het horloge doet de LumiBrite het nog prima.
Nogmaals bedankt Pierre!