NA: Hamilton Intra Matic Panda

Goedenavond dames, heren, en overige.

Hieronder een veel te lange lap tekst over een lompe Noord Hollander die weer eens een horloge gekocht heeft, en dit graag op internet wil delen omdat verder niemand zijn hobby begrijpt.

Al een poosje zat ik met het idee om eens een horloge met panda wijzerplaat aan mijn collectie toe te voegen. Tsja, maar wat dan?

De ‘Hamilton Intra Matic Chronograph Auto Panda zie ik je nog eens veel te veel tekst’ stond direct op het wil ik hebben maar ben te schraal lijstje. Zoals de naam van dit lijstje al aangeeft was dat dus eigenlijk geen optie. Een aantal keer de Yema Rallygraph bekeken en toegevoegd aan het winkelmandje, waarna hij toch al snel tussen de honderden openstaande tabbladen verdween. Het was hem toch niet. Lip Rallye? Same story.

And then, suddenly without warning kwam de advertentie van @BertjanH in het vizier.
Jaja deze ding wil ik! Ohja stront, hij is nogsteeds iets prijziger dan een Frans exemplaar en voor dat bedrag heb je zelfs 3x een full set Panda met 4 bandjes en 54PK bij een betrouwbaar Rotterdams adres (meerprijs velgen 50).

Goed, toch maar gewoon doen?
Ik had zo’n donkerbruin vermoeden dat ik hier snel bij moest zijn dus besloot ik Bertjan toch maar een bericht te sturen. Deze man reageerde zo snel dat ik al reactie had voordat ik mijn bericht had verstuurd, en de deal was gesloten. Oh oh what de ne*k heb ik nu weer gedaan? Kijk lieverd, mooi he? Warempel, goedgekeurd! Snel even de verwarming op 13 gezet want hey, moeten wel op de kleintjes letten he!

En daar lag hij dan. Op tafel, keurig op mij te wachten bij thuiskomst.

Pfoaaah ik heb um! Lekker grote blij zitten zijn met met mijn nieuwe aanwinst. Set is compleet, momenteel op een bandje waar je de spaghetti hoeveelheid mee meet. Daar ben ik niet bepaald van gecharmeerd dus zijn er wat bandjes onderweg. Bandentips altijd welkom!

In de hand lijkt het een barre klomp, maar om de pols valt het toch best mee. Gek genoeg in eerdere reviews dit al vaker gelezen, het is dus echt zo.

Eerlijk is eerlijk, het formaat van de kroon en pushers moet wel even wennen, maar soit. Er is mee te dealen en heeft op zijn beurt ook wel weer wat.

Wanneer hij moet worden aangedreven gebeurd er ineens vanalles. Een enorm fatsige hamster brengt binnenin een soort London Eye in beweging, en dat merk je. Irritant? Neen, ik vergeef het hem want hij is gewoon awesome! De hamster laat zich overigens niet zien, want de caseback is dicht en naar mijn mening vrij simpel. Nu draag ik hem meestal met de wijzers naar buiten dus dat is niet zo’n punt.

Ik ben erg blij met deze nieuwe aanwinst, en wil iedereen die dit nog leest een veer in de arie stoppen voor het doorzettingsvermogen om dit wazige verhaal volledig te lezen :sunglasses:

Fijne avond!

Pieter

89 likes

Toppertje :ok_hand: beter deze panda als 3 van

Jet Cars? :joy:

3 likes

:shushing_face:

Mooi exemplaar! Veel draagplezier!

1 like

Gave Hamilton! Veel plezier ermee!

1 like

Erg mooi deze Hamilton.

1 like

thats-clever-clever

Veel plezier ermee!

1 like

Hij is mooi …

1 like

Wel een mooie Hamilton :ok_hand:

2 likes

Prachtig horloge! Van harte gefeliciteerd! :ok_hand::slightly_smiling_face:

Groeten van de mijne…:wink:

5 likes

Nice! Mooie aanwinst!

1 like

Mooi hoor. Veel plezier ermee!

1 like

Heel cool!

1 like

:joy::joy:

2 likes

:rofl:

1 like

Nice!

1 like

Mooi deze panda

1 like

Mooie panda… ehhh… hamster :wink:! Congrats!

1 like

Gefeliciteerd met je NA! De prijs was erg scherp vond ik.
Vind je de andere band niet mooi, dat is geloof ik de standaard band. Die en de combi is compleet voor mij. Veel plezier er mee!

1 like

Lekkere NA. :ok_hand::ok_hand::ok_hand:
Geniet ervan :ok_hand:

1 like