NA: Hamilton Jazzmaster Seaview ((geen (verwarring) meer))

Ik ben toch weer voor de Hamilton Jazzmaster H37512131 Seaview gevallen.
Maar er valt mij iets op. Op de officiële site van Hamilton word het horloge afgebeeld met de datum diagonaal.
http://www.hamiltonwatch.com/nl/collection/american-classic/jazzmaster/seaview-chrono-quartz/h37512131
(Lijkt mij trouwens wel een licht geshopte foto)

Maar als je op internet zoekt naar plaatjes / foto’s staat de datum weer horizontaal.

Van Hamilton

Van internet (in the ‘flesh’)

Om de verwarring nog groter te maken.
Ik heb Hamilton de vraag voorgelegd vie de site en kreeg vandaag antwoord. Zij zeggen dat de datum ‘at an angle’ staat en “not horizontally”.

Wat denken jullie ? Diagonaal of horizontaal ?
Mijn eigen gedachte is toch horizontaal. Ondanks Hamiltons eigen antwoord.

Ja dan ga ik toch voor diagonaal. Aangezien de makers van dat ding het zelf zeggen.

1 like

Ik ga ook voor diagonaal.
Wellicht een ouder type waarbij het recht stond ?!?

1 like

Wel vreemd ik kom beide varianten tegen op internet.
Verschil zit in ieder geval in de datumschijf, de ene heeft datum op 3 waardoor die diagonaal staat in het venster

De andere heeft een uurwerk met de datumschijf op 4 zodat die recht staat in het venster.

1 like

Mmmm, ik kan precies geen ‘echte’ foto’s van vinden van diagonale datum. Of ben ik mis?
ETA 251.272 zou wel een diagonale datum moeten hebben denk ik.

1 like

Hmm. Nou ja. Blijft vaag, toch ? Ik zie het wel wanneer ik hem in mijn handen heb. :blush:

Dit plaatje komt uit de datasheet van Eta en is van 10-12-2003

Hier staat de datum diagonaal of horizontaal voor 3.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Zou de datumschijf (na de rotor van een automaat) niet het meest gemodificeerde onderdeel zijn van een kaliber? Ook binnen de swatch groep?

2 likes

Ik ben de gelukkige eigenaar van dit type, en de datum bij mij staat horizontaal.

1 like

Nice !
Hoop dat de ‘mijne’ (straks) ook horizontaal is. Heeft wel mijn voorkeaur.

Als je nog iets wil weten of een foto wil zien, kan ik dat altijd even maken. Ik draag het horloge dagelijks en nog steeds zeer tevreden. Er zijn inderdaad op internet nauwelijks foto’s te vinden of reviews maar ben er anderhalf jaar terug gelijk voor gevallen :smile:

1 like

Kijk aan, zie hier de kracht van ons forum.

1 like

Damn !! Toch weer even verder gekeken … en ja hoor … daar is tie weer … Hamilton Khaki Pilot Auto H64715135
:confused: … choices …
Dilemma deja vu ---->Is er iets met deze Jazzmaster ? + help kiezen :blush:

Nou, hij is er(al een weekje) … and i love it !!

En Yes ! De datum staat horizontaal :smile:

Nu de pilot nog !

1 like

Heel mooi horloge :+1:

2 likes

De ‘mijne’ staat meestal verticaal, foto’s zijn 18+

2 likes

Ik vind overigens beide oplossingen niet mooi, en dan ook nog een witte achtergrond…brrrrr. Dan maar geen datum erop.