NA: Hamilton Khaki aviation pilot pioneer

Zoals ik bij mijn Breitling al schreef ging ik voor 1 horloge maar toen zag mijn eega dit is ook een mooi horloge en zoiets heb je nog niet in je collectie neem die er ook bij.
En ja, het klopt heb nog geen horloge met een bronzen kast en tevens handopwinder dus is een leuke aanvulling op mijn collectie. Natuurlijk moet je een horloge om je pols zien en deze staat echt niet verkeerd, benieuwd wat jullie ervan vinden?

Nog even de specs:

ref.nr: H76709530
diameter zonder kroon: 43 mm
dikte kast: 13,5 mm
materiaal kast: brons
achterzijde kast: RVS en doorzichtig
kaliber: ETA 6498-1
Bi-directional ring/bezel
gangreserve: 50 uur
tikgetal: 18800
Glas: saffier
band: leer met gesp, bandaanzet 20 mm
genoeg specs dacht ik zo.

Nu een paar foto’s:

49 likes

Hij is mooi :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Leuk, deze kende ik nog niet! Mooi merk ook. Veel plezier ervan!

1 like

Heel fraai! Daar mag je blij mee zijn. En ook met een partner die meedenkt met leuke uitbreidingen van de verzameling! Had Hamilton al op het vizier voor iets anders dan mijn voorkeursstijl (dress/klassiek). Deze ook maar eens nader bestuderen. Overigens is de ‘verzameling’ momenteel 1 item groot; uitbreiding is op komst).

2 likes

Gefeliciteerd met deze heel mooie Hamilton. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd .mooi horloge :+1:

1 like

Weer een mooie aanwinst voor je collectie, Ferry. Gefeliciteerd maar weer!

1 like

Nice! Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.

1 like

Mooi hoor. Gefeliciteerd!

1 like

Ja fred het je het doet geen kat die het weet maar jij moet echt een gigantische kist hebbeN voor al die NA’S :grin::+1:

1 like

Mooi ding Ferry, geniet ervan!

1 like

Klopt, heb idd een paar horloge boxen anders wordt het stapelen en dat is niet goed voor horloges :wink:

Mooie aanwinst, geniet ervan

1 like

Bjoetifull! :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! Ga je het brons bijhouden, of liever patina erop? Misschien moet je je horloges ipv in kisten gewoon eens in een grabbelton doen, vermengd met piepschuimkorrels ofzo, beschermd, en kun je blind kiezen!

1 like

Proficiat

1 like

Gefeliciteerd. Mooie aanwinst.

1 like

Het is brons, dus al er mettertijd patina op komt dan mag dat van mij. Patina kan heel mooi staan op brons, zo heb ik een antieke bronzen olifant met patina en dat hoort er gewoon bij. Moest wel lachen over die grabbelton en dan blind kiezen :smile:. Maar soms ogen dicht en dan gewoon blind een horloge pakken uit 1 van de boxen en natuurlijk niet vals spelen en weten wat ik dan kies :wink:

2 likes

Patina kan bij jou wel lang gaan duren natuurlijk als je hem maar 1 keer per jaar kan dragen omdat je netjes afwisselt in je collectie, over 10 jaren de eerste sporen… :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Fraai hoor Ferry! Heb je een vijfjarenplan opgesteld om te zorgen dat je elk horloge wel een keer omdoet? :joy::joy:.

Prima onderbouwing om deze toe te voegen :+1:. Enjoy!

2 likes