NA Hamilton Khaki Field Mechanical

Deze moest er een keertje komen. Op Bevrijdingsdag heb ik hem besteld en vrijdag ontvangen. Heerlijk militair ding, 24-uursaanduiding, 38mm, lekker plat, doorboorde lugholes, forse klassieke kroon, handopwinder, 80 uur gangreserve en zonder datum. Precies zoals ik dat graag zie.

Ze moeten wel eens aan ontspiegeling doen bij Hamilton. Verder vallen de iets te lange lugs op, waardoor een iets te groot gat tussen de band en kast ontstaat. Meer kan ik er echter niet op afdingen. Deze zal veel polstijd krijgen.

De zandkleurige nylon two-piece band met quickrelease springbars en leren binnenkant zit heerlijk en staat perfect bij de faux patina lume. En dat bij een Nederlandse webwinkel en voor iets van een tientje.

Vrijdagavond heb ik hem op tijd gezet en hij heeft 0 (NUL) seconden afgeweken. Dit is nogal indrukwekkend.

83 likes

Gefeliciteerd met je NA! :muscle:

1 like

Gefeliciteerd ik heb hem nu een paar maanden en ben er nogsteeds erg gelukkig mee! Veel plezier ervan.

1 like

Tof! Veel plezier ermee! Echt een horloge waar je alle kanten mee op kan.

Ik draag ‘m ook met veel plezier maar moet zeggen dat een NATO wel het beste werkt. Vooral om inderdaad die lange lugs. Door de teruggeslagen NATO, valt het gat minder op.

7 likes

Blijven toffe dingen!

1 like

Blijf ze leuk vinden maar de lange lugs waren voor mij een afknapper. Heb hem weer snel weggedaan daardoor. Zonde want al het andere is top aan het horloge.
Welke webwinkel is dat waar dat bandje vandaan komt? Mooie combi trouwens :ok_hand:t3:

1 like

Ik kan wel wennen aan die “gaps”. Het is niet zo erg als bij Nomos :slight_smile:

De band is te koop in khaki (hoe toepasselijk), groen en zwart voor nu maar €11 plus verzending bij:

Vanwege mijn 18.5cm polsen was het een zeer aangename verrassing dat de band vrij lang is!

Gr. Hans

2 likes

Thanks! Jammer dat ze maar 3 kleuren hebben.

1 like

Er is ook knalblauw zie ik!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Mooi!

1 like

Nice!
Plexi? Saffier? Mineraalglas?

1 like

Dank!

Het is niet-ontspiegeld

1 like

Leuke NA, draag hem in gezondheid

1 like

Topper. Dat spiegelen went heel snel hoor, is zelfs een soort Hamilton signature.
Het originele bandje staat het mooist vind ik en heb bij @slls een schitterende leren band gehaald voor erbij waarbij de gap tussen kast en lugs mooi is gecamoufleerd.

De mijne perse met datum en deze krijgt relatief de meeste polstijd van de hele zwik.

1 like

Dank en interessante band! Heb je een plaatje van het geheel?

Gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Mooi horloge! Geniet er van.

1 like

Lekker tool lekker military. Gaaf ding!

1 like

Prachtig NA, veel draagplezier :+1:

1 like