NA Hamilton Khaki Field Mechanical

Tof, is echt een horloge dat iedereen een keer gehad zou moeten hebben. Een lederen ‘one piece’ nato is ook een mooie oplossing voor de de ‘gaps’.

Ik zag deze in het blauwe gedeelte, ik zou het wel weten. :grin:


Foto geleend van de verkoper, @Spectre

2 likes

Bedankt voor de tip maar ik heb een hekel aan NATO’s en dan met name in leer :smile:

1 like

Haha ah, dat wist ik niet :slight_smile: In ieder geval veel plezier van het horloge!

1 like

Dankjewel en nogmaals bedankt voor de tip.

Ik vind het zelf wel mooi, maar ook een beetje nutteloos: Het fijne van een nato vind ik dat het geen probleem is als hij nat wordt, dat voordeel geef je op met een lederen exemplaar.

1 like

Deze had ik nog wel liggen. Verdict?

4 likes

Mooi! De purist in me zou wel zeggen dat deze band op een (Tudor) duiker hoort :grin: Maar het is een supergave combi om te zien

1 like

Het is een parachutistenband :wink: niet noodzakelijk voor een duiker.

1 like

En samen met de Seiko Field van mijn zoon:

Formeel maar 1mm kleiner, maar dat millimetertje maakt een groter verschil dan ik dacht zeg!

Ja, bijzonder, dat optische verschil met 1 mm!
Die de breedte van de band werkt ook mee en de 20 mm van de hammi geeft veel meer oempf., Seiko is 18 mm.

Zo/n MN-achtige band is ook een hele goeie optie, heb ik ook een tijd gedragen zo :ok_hand:

1 like

Nooit goed begrepen waarom men daar een probleem van maakt :thinking: . Kortere lugs, langere lugs, het is een designding als een ander, nee? Ik begrijp dan weer niet waarom een kast zonodig moet ‘gewurgd’ zitten tussen twee stukken leer.

1 like

Het woord waarnaar ontwerpers het beste kunnen zoeken is balans. Niet overdreven veel, niet overdreven weinig. Deze Hamilton was met 1mm kortere lugs aan weerszijden in mijn ogen een beter uitgebalanceerd ontwerp geweest, maar zoals aangegeven, er valt dan ook weinig anders op af te dingen.

Ieder zijn voorkeur he. No worries. Ik heb er zelf ook eentje van de vorige generatie. Geen idee of de lugs hier identiek zijn, maar hoe dan ook fantastisch horloge! Mijne:

2 likes

Dit is de khaki automatic, die heeft kortere lugs.

1 like

Weer wat geleerd!

Misschien moet ik nuanceren, ze zijn slechts marginaal korter. Maar de gaatjes zitten op een andere positie waardoor de band dichter bij de kast uitkomt.

1 like