NA: Hamilton Murph watch

Volgens mij mijn eerste nieuwe aanwinst topic.

Toen ik las dat Hamilton de Khaki Field Murph Auto uit ging brengen vond ik hem direct mooi. Eigenlijk in de film al. Interstellar dus.
Paar weken geleden besteld en vandaag opgehaald.
Eerste indruk is goed en wordt steeds beter.
Mooi formaat voor mij, 42 mm. Niet te dik, en geborstelde kast met gepolijste lunette. Mooi combinatie.
De lume is khaki kleurig maar subtiel. Op de seconde wijzer staat het woord eureka in morse. Verwijzing naar de film.
Het uurwerk heeft tot mijn verrassing een zogenaamde free sprung balance wheel. En 80 uur gangreserve.
100 m waterdicht en zichtbodem.

De band is kalfsleer met alligator print. Stug en voelt aan als plastic. Ga ik niet dragen dus. Maar had al een paar banden in de maak. :wink:
Maar de gesp is daarentegen supermooi. Kwaliteit straalt er af, facet randjes, massieve doorn, geen stukje draad. Ook mooi in profiel.
Genoeg tekst, een paar foto’s met originele band en de eerste eigen band.

91 likes

Gaaf Ko…cool ding. Van harte met deze NA :ok_hand:

Ik ben sowieso fan van deze mooie, functionele en ingetogen ontwerpen van Hamilton. Maar de Interstellar film maakt deze extra tof. Fantastische film. De acteurs die er in spelen, de beelden die er in zitten, de soundtrack… Wat mij betreft ernstig ondergewaardeerd.

5 likes

En ook nog een accurate voorspelling van hoe een zwart gat er uit zo zien. Zo bleek onlangs.

6 likes

Mooi. :sunglasses: Veel plezier ermee!

Neil Degrasse Tyson heeft ook een paar Youtube videos waar hij over de wetenschap achter Interstellar spreekt. Erg boeiend.

Ik weet dat er mensen zijn die dit soort TV persoonlijkheden niet als echte wetenschappers beschouwen, maar ik vind dat hij het leuk weet te brengen. De mensen die het goed kunnen overbrengen op TV zijn misschien net zo belangrijk als degenen die gewaardeerde peer-reviewed papers schrijven.

3 likes

Hele gave aanwinst Ko, leuke extra is inderdaad de connectie met die fantastische film. Met jouw kwaliteiten om banden te maken had hij ook head-only geleverd kunnen worden :grin:

Ziet er goed uit Ko. Wat is jouw polsmaat?

Heel cool horloge, geniet er van!

Mooi.

Die Ko original band is een enorme verbetering, gaaf horloge :+1:

Fraaie NA en minstens zo fraaie custom band erop uit de eigen fabriek, top!!

Wel een vraag/observatie over het bandje. Ik zie dat je maar één (ietwat breder dan standaard) lusje hebt gebruikt voor het uiteinde van het bandje dat nu wat bij je pols lijkt ‘weg te lopen’.

Bevalt dit ontwerp je goed? Waarom geen standaard twee lusjes, waarvan eentje vast vlak na de gesp en de ander verschuifbaar iets verderop?

Wel een heel mooie kleur band trouwens. Maar dat terzijde.

Groet
:sunglasses:

Heel mooi ,zie steeds meer mooie hamiltons voor bijkomen.

1 like

Mooie Hamilton👌

Mijn beste,

Proficiat!!
Je eerste nieuwe forum-aanwinst mag er wezen!!
Goed gedaan!!
Geniet et met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinst. Heel veel plezier ermee.

Supergaaf! Geniet ervan.

Zéér mooi.
Persoonlijk zou ik m op een zwart lederen band dragen.

Mooie klok.

19 cm. Ik maak mijn banden 90-120

1 like