NA, HansT(issot) doet z’n HF naam na jaren weer eer aan!

Enkelen van jullie lazen vanmorgen al op “Wat dragen wij vandaag” dat ik vandaag misschien naar een horlogewinkel zou gaan om eventueel een Tissot Visodate te passen.

Het zou een onverwachts bezoek worden omdat er vanmorgen eerst nog iets leuks op het programma stond, namelijk aardbeien plukken bij de aardbeienboerderij in Mander (achter Albergen). Daar hebben we koffie gedronken en een wafel met aardbeien en slagroom gegeten.

In de achterliggende weken had ik de Visodate al een paar keer in de etalage van juwelier Aalbers in Haaksbergen zien liggen en ik ging er daarbij steeds van uit dat het om een 42 mm uitvoering met Powermatic 80 ging. Ik vond het steeds weer een prachtig horloge en het was ook in mijn voordeel dat mijn vrouw deze Visodate ook erg mooi vond.

Gelukkig gingen we onaangekondigd naar de juwelier, want het bleek dat het geen Visodate van 42 mm te zijn, maar een Visodate met een diameter van 40 mm.
Als ik dat van tevoren had geweten was ik misschien niet gegaan en dat zou heel jammer zijn geweest.

Ook ging ik er in eerste instantie van uit dat er een Powermatic 80 Caliber in zit, maar het bleek een ETA 2836-2 Caliber te zijn. Dit is dus de vorige uitvoering van de Visodate.

Achteraf realiseer ik me dat ik een diameter van 42 mm eigenlijk te groot voor mij is. M’n Vintage Omega’s hebben een diameter van 33 tot 35 mm, m’n Datejust is 36 mm, m’n Speedmaster is 39 mm en m’n grootste horloge moet met 41 mm gewoon de Seamaster blijven.

Door de glazen achterkant valt meteen de fraaie vergulde rotor op waarop te lezen is dat er 25 jewels in zitten, de Powermatic 80 heeft 23 jewels. De Powermatic heeft een gangreserve van 80 uur, ETA 2836-2 heeft 38 uur gangreserve.

Enkele gegevens van de Tissot Visodate:
automatic Silver dial geen cijfers met opgelegd logo en indices
Caliber ETA 2836-2
diameter 40mm
achterkant glas
bruine leren band met Tissot vlindersluiting
lugs 20mm.

Omschrijving door de fabrikant:
Een elegant horloge geïnspireerd door een Tissot innovatie uit de jaren ‘50, namelijk de integratie van een datum functie in het automatische uurwerk. Het verfijnde ontwerp met licht gebolde wijzerplaat en gewelfd saffierglas zorgt voor een nostalgische uitstraling.

Het is een prachtig horloge en past uitstekend in m’n verzameling.
Het is weer een horloge geworden met een “Silver dial”, dat besef ik volkomen, maar ik ben er erg blij mee.

Een Tissot horloge standaard kreeg ik er bij.

Dank jullie wel voor het lezen!

Hierna volgen de foto’s:

236 likes

Mooie chique dresser hoor.

1 like

Prachtige klassieker! Héél veel draag plezier!

1 like

Mooi classique uitstraling Hans.
Een dijk van een Viso
Proficiat ermee.
:+1:

1 like

Prachtig horloge :ok_hand:t2: gefeliciteerd.

1 like

Mooie aanwinst, Hans, toffe foto’s ook :+1:

1 like

Gefeliciteerd Hans. Geniet van uw nieuwe aanwinst!

1 like

Leuke aanwinst :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Mooien aanwinst Hans!

Dat je er mooie dagen mee mag beleven!

1 like

De Manderveense Aardbei, lekker, je brengt me op een idee… Mooie Tissot, gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge! Geniet ervan👍

1 like

Prachtig HansTissot, proficiat!
Mooie omgeving, Mander. Enne:
Ria’s gehaktbal is ook n aanrader.

1 like

Mooi dat opgelegde Tissot-logo in oude stijl! Veel draagplezier gewenst! :+1:

1 like

Goede keuze Hans. Beter qua maat, 42 is overkill voor dit soort horloges, geniet van de NA. :+1:

1 like

Wat een beauty Hans! Knappe band ook, staat je goed deze maat!

1 like

Mooi Hans. Die had ik dan weer niet aan zien komen. Dat kan ik zeer waarderen.

Geniet van dit horloge

1 like

Heel mooi Hans :+1::+1:

1 like

Hier kan ik me volledig bij aansluiten :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Mooi horloge Hans!

1 like

Mooie tissot , veel plezier ermee :slight_smile::+1:

1 like