Aangezien de aankoop van een Vacheron Constantin Overseas van een particuliere verkoper via een bekend horloge platform (de frequente bezoeker en snelle lezer heeft wellicht mijn inmiddels verwijderde topic daaromtrent gelezen) uiteindelijk niet door ging, heb ik het vandaag maar wat dichter bij huis gezocht.
Het kriebelde voor de aankoop van de Overseas al een tijdje en omdat die aankoop dus niet door is gegaan, was de kriebel weer terug.
Toevalligerwijs kwam ik afgelopen week op de secondhand website van een bedrijf, dat is gerelateerd aan een gerenommeerde en reeds meer dan 100 jaar bestaande juwelier uit Den Haag, terecht (ik laat namen nu maar achterwege om te voorkomen dat mijn topic weer wordt gevlagd en verwijderd) en zag aldaar een Audemars Piquet Royal Oak Offshore te koop staan.
Nu kon de Offshore mij eerder niet zo bekoren, veel van deze modellen zijn naar mijn mening te druk cq schreeuwerig, maar deze uitvoering met Havana sigaar bruine mega tapisserie wijzerplaat en blauwe sub dials sprak mij wel erg aan. Het horloge is voorzien van een mooie bruine alligator lederen band met blauw stiksel. Ondanks het feit dat het een erg sportief horloge is, is deze door de kleurstelling toch ook wel weer erg chique (niet te vergelijken met een dresser natuurlijk maar u begrijpt denk ik wel wat ik bedoel). Verder wordt dit alles geleverd in een chique donker groene kist met de bijbehorende boekjes en pasje.
Vandaag ben ik met de nodige handelswaar ter inruil naar het mooie Den Haag getogen en daar met de zeer vriendelijke verkoper een leuke deal kunnen sluiten. Resultaat was dat ik met een veel lichtere tas dan waarmee ik was gekomen, het pand weer heb verlaten, maar naar mijn mening wel met een supergaaf horloge dat de inruil van 4 (ouch) horloges wel waard was (of u deze mening deelt, mag u mij laten weten via de poll onderaan deze post).
Hier alvast een aantal fotootjes van de aanwinst (eerste foto van de verkopende partij en de overige (matige) foto’s van mijn hand onder kunstlicht (het zijn immers de donkere dagen voor kerst)
Dat dit fraais niet zomaar mee naar huis ging, heb ik hiervoor al aangegeven en daarvoor hebben dus 4 horloges het veld moeten ruimen, te weten:
Allereerst een Rolex Submariner 126610LN. Hierover is genoegd gezegd en geschreven. Een klassieker en erg mooi horloge maar mist voor mij net de wow factor (omdat deze toch wel redelik alom aanwezig is) en offers moesten er gebracht worden.
IWC Ingenieur 322701. Klassiek Genta design horloge en deze ging en gaat mij meer aan het hart dan de Sub. Het horloge verkeerd in zeer nette staat voor een dergelijk horloge uit 2007 en vind er nog maar 1 in deze staat.
En doorrrrrr…
Omega Speedmaster 60th anniversary. Ik ben een grote Speedy fan en deze destijds bij release gekocht. Dit horloge heeft mij echter nooit echt kunnen beklijven vanwege het wat kleinere formaat en de klassiekere uitstraling. De moderne versies passen beter bij mij, kortom deze zien verdwijnen, deed wat minder pijn.
En last but not least…eentje die wat meer out of the box is
Tag Heuer Formula 1 Max Verstappen. Leuk horloge voor erbij maar dit kan toch niet tippen aan de mooiere mechanische horloges, dus ook van deze was het afscheid niet zo zwaar.
Al met al ben ik dus erg content met mijn nieuwe aanwinst en zoals aangekondigd hieronder dus nog een polletje om te kijken of jullie ook de 4 hiervoor genoemde horloge zouden hebben ingeruild voor deze AP Royal Oak Offshore, niet dat ik er iets mee maar wel leuk om te weten hoe jullie erover denken en het ruimt lekker op (ontspullen heet dat toch )
- Goed gedaan topper!
- Slechte keuze minkukel!